tis 06 dec 2016, 19:34#422006Saxat från Skydda Skogens FB-sida, någon stackar som inte tycker om att skogsägaren är ute och avverkar i "Vår gemensamma skog". 😈
Tack! Ute på Ekerö har man avverkat massor med fin skog under de senaste åren! Det gör så ont! Skogsägare borde göra allt för att bevara skogen inte göra allt för att tjäna pengar på den. Hur kan det vara möjligt att människor får äga vår gemensamma skog?! Dessutom blir djuren utan skog men ändå blir jakttornen fler! Allt är så himla dåligt!! Hjälp!!!
Skogsmiljö och Trädlära
Mina samtal med fienden...
tis 06 dec 2016, 19:46#422012Mitt svar.
Hmmm, vår gemensamma skog?????!!!!!! Sist jag kollade i fastighetsregister så ägde jag min skog som jag sköter enligt lagboken. Visst markägaren vill tjäna pengar på sin skog så att han kan betala lån och räntor, underhålla gårdens byggnader, underhålla skogsvägar, underhålla diken och kanske få en liten slant över till att få lite mat på bordet och kläder på kroppen.
Hmmm, vår gemensamma skog?????!!!!!! Sist jag kollade i fastighetsregister så ägde jag min skog som jag sköter enligt lagboken. Visst markägaren vill tjäna pengar på sin skog så att han kan betala lån och räntor, underhålla gårdens byggnader, underhålla skogsvägar, underhålla diken och kanske få en liten slant över till att få lite mat på bordet och kläder på kroppen.
tis 06 dec 2016, 20:08#422027
Tomas Frisk skrev:Det många markägare missar, är att det faktiskt handlar om allas våran levnadsmiljö. Sen vem som står som ägare på pappret, det skiter jag i. Alla markägare har ett ansvar att förvalta våran levnadsmiljö, på ett långsiktigt hållbar sätt. Och det sker inte idag, idag så skövlas och körs sönder skogarna på många ställen, alltså blir allas våran levnadsmiljö förstört och det är oaceptabelt.
Helt horibelt att folk och bolag kan äga mark, om du frågar mig. Folk som ärver mark och sen tror att de får rumstera runt percis som de vill. Nä, det krävs större ansvar i skogsbruket än vad som sker idag. Och så länge kapitalet styr (precis som du säger), så lär vi inte uppnå det.
tis 06 dec 2016, 20:29#422043Är det Tomas Frisk från Bollnäs så nog var det lite stölliga ideér han hade! Men jag tycker det är hedersamt att han iaf stod för det han skrev och inte var anonym ......
Så visst, hälsa från Erik Andersson Skogsbrukare Iste, Vallsta som jag undertecknar mina insändare med.
Så visst, hälsa från Erik Andersson Skogsbrukare Iste, Vallsta som jag undertecknar mina insändare med.
tis 06 dec 2016, 20:38#422047Aj aj forumister, inga personangrepp, för att vinna gehör hos de mindre förstående ska debattnivån hållas hög.
Sen kanske inte det hjälper ändå, men skogsägare tjänar inget på sådana småaktigheter.
Det är utklippt direkt från Fb, där har man normalt sitt eget namn har jag förstått.
Jag hoppas att det är okej med sådana utklipp, eller behöver man ange källan noggrannare också @Fredrik Reuter?
Sen kanske inte det hjälper ändå, men skogsägare tjänar inget på sådana småaktigheter.
Det är utklippt direkt från Fb, där har man normalt sitt eget namn har jag förstått.
Jag hoppas att det är okej med sådana utklipp, eller behöver man ange källan noggrannare också @Fredrik Reuter?
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).