Skogsmiljö och Trädlära
Skydda Skogen vill skydda barkborrarna
ons 26 dec 2018, 00:23#540281Är det bättre med död skog än äldre levande skog
ons 26 dec 2018, 14:20#540321
Brukar väl låta som så att skogen som granbarkborren trivs i är redan död, men blir mer levande när granarna dör....
p till p skrev:Är det bättre med död skog än äldre levande skog
Brukar väl låta som så att skogen som granbarkborren trivs i är redan död, men blir mer levande när granarna dör....
Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende!! SLÄPP ALDRIG GASEN!! // Zixten
ons 26 dec 2018, 19:02#540358
"Spot on" som man säger på modern svenska.
bgl skrev:Då får vi kräva att råttbekämpning i Stockholm måste begränsas eftersom råttor är viktig föda för flera hårt trängda rovfågelspopulationer!
"Spot on" som man säger på modern svenska.
ons 26 dec 2018, 19:21#540365Hur vore det om vi alla här på forumet anslöt oss till "Skydda skogen" ...?
Kanske skulle få en lite annan vinkling på den "rörelsen" ... ?
ons 26 dec 2018, 20:47#540383
Hur används medlemsavgifterna?
Hur många brukar dom vara på sina årsmöten, kan vi få ihop fler från skogsägarna?
Var i landet har dom sina årsmöten?
När är årsmötena, kan vi mobilisera tillräckligt med vettigt folk att byta ut styrelsen?
Iden är bra, dom är väl inte så stora ännu.
Kälarn skrev:Hur vore det om vi alla här på forumet anslöt oss till "Skydda skogen" ...?
Hur används medlemsavgifterna?
Hur många brukar dom vara på sina årsmöten, kan vi få ihop fler från skogsägarna?
Var i landet har dom sina årsmöten?
När är årsmötena, kan vi mobilisera tillräckligt med vettigt folk att byta ut styrelsen?
Iden är bra, dom är väl inte så stora ännu.
sön 30 dec 2018, 22:20#541081
Det där var också "spot on" tycker jag. Vi är ju en och annan. Hur stora är de borde ju vara ganska lätt o få reda på?!
Kälarn skrev:Hur vore det om vi alla här på forumet anslöt oss till "Skydda skogen" ...?
Det där var också "spot on" tycker jag. Vi är ju en och annan. Hur stora är de borde ju vara ganska lätt o få reda på?!
the problem is not the problem the problem is your attitude about the problem
sön 30 dec 2018, 22:25#541083Jag var in och vände på Skydda Skogens hemsida. Blev mörkrädd....
sön 30 dec 2018, 22:37#541088Lite kvällsläsning ( om ni inte har svårt att somna efteråt förståss!!)
http://skyddaskogen.se/sv/
mån 31 dec 2018, 00:33#541112
Efter nyår får vi svar på alla våra frågor..då återkommer miraklet från Hällefors.😆😲
isteskog skrev:Samma här ..... Dom vill väl Skydda sig mot Skogsägarna 😉
Efter nyår får vi svar på alla våra frågor..då återkommer miraklet från Hällefors.😆😲

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).