Sågverk (mindre)

ARI Cirkelsågverk, saknar instr.

4 inlägg 7850 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

ARI Cirkelsågverk, saknar instr.

elis  
#94435 Arbetar med ett ARI cirkelsågverk som har remdriven växellåda, 3 växlar och kuggstångsdrift på sågbänken. Söker information till denna, instruktioner o dyl. Har talat med folk på f d ARI men de har inget material kvar mer än en ritning som jag fick.
Är det någon på forumet som har eller kan tipsa om material?



   TS
Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: ARI Cirkelsågverk, saknar instr.

Blekinge Johan  
#178007 Hallåe! jag läste ditt inlägg om ARI verket jag har ett ARI K 53 alltså ett kuggdrivet verk med remdriven växellåda! det är i min smak ett jädrans rejält såg för pengarna, växellådan är bra men det e lite meck o ställa in men jag har lärt mej ett litet litet om du vill ha del av den så kan du ringa mej så ska jag förklara. På mitt verk sågar jag ungefär 10 bil o släp om året så jag e nöjd med sågen min email skogsjohan@douglas.nu

Användarvisningsbild

Re: ARI Cirkelsågverk, saknar instr.

tändkula  
#424012 Vad har du för tel nummer.

Användarvisningsbild

Re: ARI Cirkelsågverk, saknar instr.

G.B  
#672857 Hej !
Har nog ett likadan såg som du så jag undrar om du har någon info om växellådan har kört lös drivkedjan in i lådan
så hur ska den gå och varför jag inte får in 3ans växel ?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).