Sågverk (mindre)

Vem kan såga masurbjörkvirke i Gagnef?

8 inlägg 2181 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vem kan såga masurbjörkvirke i Gagnef?

ÄlgKalle  
#787316 Jag har ett björkbestånd som enligt den tidigare ägarens barn planterats med masurbjörksplantor för 40 år sen. Jag har fällt ett träd och kan konstatera att det har spår av masur. Nu skulle jag vilja gallra, och därför vill jag hitta någon som kan såga det björkvirke jag fäller så att jag kan lägga det att torka. Känner ni till någon som kan såga mindre partier av björktimmer, <60 m3fub, i Gagnefs närhet?



   TS
Woodmizer sågverk
Användarvisningsbild

Re: Vem kan såga masurbjörkvirke i Gagnef?

halvproffs  
#787322 Kolla med @uvskogen.

Användarvisningsbild

Re: Vem kan såga masurbjörkvirke i Gagnef?

ÄlgKalle  
#787352 Tack för tipset, jag försöker skicka meddelande till UVskogen men det var länge sen kontot var aktivt...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vem kan såga masurbjörkvirke i Gagnef?

machonisti  
#787387 Är det inte bättre att sälja virket runt?

Avatar Fallback

Re: Vem kan såga masurbjörkvirke i Gagnef?

hfab  
#787391
ÄlgKalle skrev:Tack för tipset, jag försöker skicka meddelande till UVskogen men det var länge sen kontot var aktivt...

Nja!
Ca 2 timmar sedan :-B

Användarvisningsbild

Re: Vem kan såga masurbjörkvirke i Gagnef?

ÄlgKalle  
#787560 Jag säljer gärna rundvirke, bara det finns en köpare. Om jag frågar så här istället: Vem vill köpa rundvirke av björk med masur?

   TS
Avatar Fallback

Re: Vem kan såga masurbjörkvirke i Gagnef?

axwell  
#787794
ÄlgKalle skrev:Tack för tipset, jag försöker skicka meddelande till UVskogen men det var länge sen kontot var aktivt...

Ja, men försök med @Uvskogen.

Användarvisningsbild

Re: Vem kan såga masurbjörkvirke i Gagnef?

Fredrik Reuter  
#787796 Här kanske du kan få några uppslag: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).