Sågverk (mindre)

Sågning med Bamsesågen

7 inlägg 12676 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sågning med Bamsesågen

Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47923 En film när jag sågar lite "vildmarkspanel"

http://www.youtube.com/watch?v=8HKB5hxk9uY



   TS
Woodmizer sågverk
Användarvisningsbild

Re: Sågning med Bamsesågen

totte  
#47926 Ser ju väldigt bra ut, lugnt och kontrollerat. Då vet jag vart jag ska vända mig om jag behöver ha nåt sågat nån gång :lol:

Avatar Fallback

Re: Sågning med Bamsesågen

Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47928 Går finemangs, brukar såga lite åt bya gubbar. Sågade i veckan åt en ifrån Eriksborg som skulle ha lite snickarvirke

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågning med Bamsesågen

Lundmark  
#59641 Hej!

Jag har också en bamsesåg, köpte först en 6 meters bamse för många års sen. Sålde den för nått år sen, har nu köpt en 9 meters bänk med tillhörande bamsefräsen. Kan bara säga att jag är riktigt nöjd med sågen!

Ser att du skulle behöva en spånfläkt! :wink:

Avatar Fallback

Re: Sågning med Bamsesågen

Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#59695 Jodu har funderat på spånfläkt mer än 1 gång, problemet är att man behöver en ganska kraftig fläkt och har man bara 16A så räcker det bara till sågen, alternativet e ju att säkra upp till 20 men tror att det är ganska mycket dyrare då.

Dom har fått i en hel del bra prudukter nu iochmed dom nya ägarna, bla elektrisk höjning av stocklyftarna http://www.bamseprodukter.se

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågning med Bamsesågen

Lundmark  
#60009 Har själv inte heller nått spånsug utan en spånlåda som jag tömmer i en kärra.

Ska till Elmia så då ska jag titta på den nya klingsågen. Måste vara ganska optimalt att blocksåga med kedjan sen skiva upp med klingan. Det händer ju ibland att man spiksågar men det händer ju inte så mycket när man sågar med kedja.

Är imponerad av hastigheten på klingsågen så ska bli intressant att se.

Avatar Fallback

Re: Sågning med Bamsesågen

outback00  
#519150 Hej!
Nån som kan säga hur spånlådan monteras?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).