Sågverk (mindre)

Bandsågverk motorstyrka och säkringar?

17 inlägg 5088 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bandsågverk motorstyrka och säkringar?

Badger  
#760753 Ja, deras extremt långa leveranstid fick mig att tveka. De andra leverantörerna verkar ha mera rimliga tider.

Emil83 skrev:
svampbob skrev:
Emil83 skrev:Det här låter ju bra. Jag har beställt ett trak met 600 med 11kw motor. Tänkte öka från 20 till 25 ah säkring men det ska inte behövas då! Har även hydraulik på min men den motorn behöver ju inte gå samtidigt som sågmotorn.


Hur lång leveranstid har du på den?
Jag beställde klingsågen till min Bamse för ett par veckor sedan och får vänta tills i augusti. Tanken var ett hydrauliskt TM 600 men då dök detta begagnade upp i närheten med allt utom klingan och det blev ett impulsköp.


Jag beställde för en dryg månad sen och då var det 9 månader leveranstid.. dock hade bamsesågen gjort några beställningar på vinst o förlust då ett av dom fick jag köpa. Om allt vill sig väl ska jag få det i oktober. Hoppas hoppas. Allt är ju så förbannat osäkert idag..

   TS
Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Bandsågverk motorstyrka och säkringar?

Emil83  
#760767 Ja det är galet lång leveranstid. Dock tycker jag att själva sågverket känns värt att vänta på. Det känns som man får mest för pengarna i denna prisklass. Mitt gick på ca 260+ moms när jag var nöjd med tillbehören. Hade lite tur för en vecka senare höjde dom priset med 20 000!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar