Sågverk (mindre)

Nu ska det handlas!

4 inlägg 3916 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nu ska det handlas!

4x4  
#650816 Var in på woodland och dom har tydligen uppgraderat sågen HM126 på flera punkter i år så nu är det kanske ett än bättre val?
Någon som tittat på det som är nytt och har synpunkter?

Halkade in på denna sida då den mycket kort låg uppe på Blocket, någon som känner igen den?
Den ser rätt trevlig ut och till ett vettigt pris även den.
https://www.globaltools.se/maskiner/ban ... -MQAvD_BwE

Investeringen blir av i höst, jag har äntligen ordnat med motiveringen genom att se till att ha fått ett bestånd på 45 hyggliga granar att börja med och till det en kommande utbyggnad så nu är det försvarbart.😁



   TS
Woodmizer sågverk
Användarvisningsbild

Re: Nu ska det handlas!

Lagbrant  
#659352 Fick hem min HM126E förra veckan och har bara sågat 10 stock än. Grejerna känns gedigna och enkelt att underhålla.
Vet inte exakt vad som är nytt men jag tycker den är väldigt lik HM130 förutom storleken då...

Tänk på att ta rälsförlängning och extra sågband på en gång, du kommer att behöva det.

Avatar Fallback

Re: Nu ska det handlas!

4x4  
#667448 Angående extra band är det inte lönt att köpa en automatisk slip på en gång?

   TS
Avatar Fallback

Re: Nu ska det handlas!

toric  
#704072 Hur har de gått för dig, funkar sågen bra?
Tog du med el eller bensinmotor?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).