Sågverk (mindre)

Cirkelsågar

7 inlägg 3649 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Cirkelsågar

Mikael.L  
#547904 Hej jag är ny här och har köpt en ny cirkelsåg (Slidetec). Undrar att om här är nån som har Slidetec eller någon liknande såg. Ni kan skriva alla möjliga tips hit. Jag sågar för det mesta tjocka stockar 40-80cm allt som går inte genom stora linjer. En dag sågar jag ungefär 15m3 av färdigt material och för det behöver jag lite under 30m3 av stockar har jag räkna. Jag arbetar ensamt och har sågat nu under hösten träd från egna skogar.

Jag är intresserad att hur mycket har ni fått per timme eller per dag(8t) och allt annat diskusion gällande cirkelsågar.



   TS
Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Cirkelsågar

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#547968 Vad är det för modell och vad fick du ge?

Användarvisningsbild

Re: Cirkelsågar

Hobbysågare  
#547998 Bilder tycker vi om :d
Har själv en Br lindqvist säter bänk den ligger jag på ca 1-1,5 m3 i timmen sågad vara vid 1" brädor, plank 2" 2-4m3 i timmen beroende på bredd. Allt beroende på timmrets kvalité och hur mycket ribb man känner för att såga ut. Allt ca siffror

Användarvisningsbild

Re: Cirkelsågar

Mikael.L  
#548202
1548784650_sagning_slidetec.jpg
1548784626_slidetec_sahaus.jpg


Här är 2 bilder som jag hadde på datorn.

Det är Slidetec modell med "en manns utrustning" de tillverkar sågar där enlit kundernas behov så det finns inte på det sätte olika modeller. Det va kring 50k e utan moms och jag fick 20% EU stöd för den. Jag är ju från Finland så jag vet inte hur är det där på andra sidan av viken... :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Cirkelsågar

Bax  
#548241 Menar du 50k EUR?

Användarvisningsbild

Re: Cirkelsågar

Mikael.L  
#548267 Ja 50 000€ det är ju 18m lång och typ 4 tonn maskin.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Cirkelsågar

Bax  
#548312 Just

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).