Sågverk (mindre)

Såga 8 m plank, Dalarna/Gästrikland

7 inlägg 3827 visningar 4 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Användarvisningsbild

Såga 8 m plank, Dalarna/Gästrikland

Vardon  
#537959Har ett behov av att såga 8 meters plank (typ 2,5 tum) till bordläggning åt en båt. Virket ska inte kantas det får göras i bandsåg.

Har en logosol och grannen har en jag kan låna. Så borde ju teoretiskt gå att ställa upp dem brevid varandra och såga. Men känns som mycket jobb och många felkällor.

Alt 2 är att försöka få med det och åka till någon som sågar åt mig men så kul att åka traktor är det ju inte.

Dock hade ju det enklaste varit någon mobilsågare som kommer och skalar av lite åt mig i utbyte mot en lämplig påse pengar.

Någon som vet nån med såg runt falun / sandviken / rättvik sådär eller en mobilsågare som fixar 8 m längder eller en mobilsågare som sågar i området.

Eller någon annan lämplig ide hur man löser det?

TS
Skogma

Re: Såga 8 m plank, Dalarna/Gästrikland

Palakangas  
#537963@skogshasse har ambulerande bandsåg men kanske han inte kan ta så långt.

Skogen i boden  
#537965Kolla i solosågare på fb

Användarvisningsbild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537982Inga problem att sätta ihop två solosångar. Finn mellanvikt för någon hundring och blir bra när man vägt av alla fyra bockarna!

Användarvisningsbild

Göt  
#538008Går det inte att köra i en klingsåg en gammal bondsåg borde ju finnas ett antal, tror grannen har ett långbord

Användarvisningsbild

Pergo  
#538213Tida Skogsvård, Leksand
Har stationär bandsåg som sågar långt

Användarvisningsbild

Bax  
#538273Han som säljer Woodmizer utanför Sandviken kanske har nån lång demosåg?

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).