Sågverk (mindre)

Norasågen 750+ nytt bandsågsmärke.

4 inlägg 7399 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Norasågen 750+ nytt bandsågsmärke.

småsågarn  
#509997 Hej såg en annons på lantbruksnet om ett nytt bandsågverk som heter norasågen 750+ .är det ett svensktillverkat eller är det ett importerat och ommärkt med svenskt namn .det såg rätt välgjort ut det hade en kraftig ram .det är bensindriven med en del finesser som el höjning .det finns även en slipmaskin o en skränkapparat att köpa till .slipen verkar vara stabil .är det någon som vet något om detta verk ? Priset var strax under 60.000 .det finns film på youtube sök på norasågen 750+ .en detalj jag såg inte fanns var en lyft för att lyfta toppänden på stocken .vore kul om fler har sett detta o kanske har provat detta o har erfarenheter att dela om det mvh småsågarn :-bd



   TS
Woodmizer sågverk
Användarvisningsbild

Re: Norasågen 750+ nytt bandsågsmärke.

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#510000 Finns en tråd om detta sågverk här på skogsforum. Jag kunde tyvärr inte klistra in länken till sidan. Någon mer data kunnig kan väl slänga in länk till sisdan.

Avatar Fallback

Re: Norasågen 750+ nytt bandsågsmärke.

axwell  
#510019 @longframe200 här på forumet.


Inlagd av: longframe200 tis 24 apr 2018, 15:51
Annonsbeskrivning
Norasågen 750+ är ett mobilt bandsågverk, med en mycket kraftig och robust konstruktion. Bandsågverket är en riktig arbetshäst, hållbart och enkelt att använda.

I detta paket finns allt du behöver för att helt oberoende av utomstående service såga ditt timmer.

Motor: 1-cylindrig, 4-takt, bensin, 420 cc. Tankvolym 6,5 l. Motoreffekt 11 kW (15 hk)/3600 rpm. Rekylstart, oljevakt och elstart. Laddning 1 A/12 V

Stockhållare: 3 st
Stockstöd: 3 st
Effektiv såglängd: 6,1 m. (Kan självklart förlängas.)
Maximal stockdiameter: 75+ cm
Maximal blockbredd: 68 cm
Minsta tjocklek på sista brädan: 20 mm
Höjning/sänkning av såg: elektrisk (12 V)

Lastning av timmer till sågbänk: stockvinsch och lastramper. (Stockvinschen kan även enkelt användas för att på sågbänken vända stocken.)

Bandsågblad längd: 4550 mm
Bandsågblad bredd: upp till 38 mm
Hastighet sågblad: 24 m/s. (Med ett enkelt ingrepp kan hastigheten ändras till 30 m/s.)

Bandhjulsdiameter: 500 mm
Rotationshastighet: 900 v/min

Vattentank: 25 l för smörjvatten direkt till sågbladet

Vikt: 600 kg

Två bandsågblad + diverse tillbehör för att operera sågen medföljer.

Pris: 57000,-

Vid köp av sågverket medföljer skränkverktyg och automatisk bladslipmaskin
för ett tillägg av endast 4000,-.

Skicka gärna ett meddelande så ringer vi upp dig, skicka till:
norasagen800@gmail.com

Mera information hittar ni här: http://norasagen800.simplesite.com/439462726

Bandsåg Sågverk Bandsågverk mobila sågverk mobilt bandsågverk

Gå in på samma avdelning "sågverk" så kan du se hans video. Ser bra ut ! :mrgreen:
Senast redigerad av axwell lör 28 apr 2018, 21:15, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Norasågen 750+ nytt bandsågsmärke.

småsågarn  
#510060 Hej jag har varit inne på deras hemsida o kikat o på youtube på deras filmer den ser rätt bra ut .jag tyckte slipmaskinen verkade stabil i konstruktionen mer stabil än grindlux som finns till Logosol o lennartsfors sågverk den ser lite amerikansk ut i modellen .mvh småsågarn

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).