Sågverk (mindre)

Gårdsågverk med speciellt svärd

22 inlägg 9607 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Gårdsågverk med speciellt svärd

gudrun  
#637502 Jag har ett sådant sågverk. Jag köper svärden som passar till logosol speedsaw som jag moddar lite, tror det är typ 2 jag köper.

Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Gårdsågverk med speciellt svärd

Orion  
#643394 Stort tack!!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gårdsågverk med speciellt svärd

erikssonfredde  
#785220
gudrun skrev:Jag har ett sådant sågverk. Jag köper svärden som passar till logosol speedsaw som jag moddar lite, tror det är typ 2 jag köper.
gudrun skrev:Jag har ett sådant sågverk. Jag köper svärden som passar till logosol speedsaw som jag moddar lite, tror det är typ 2 jag köper.

Hej vet du vad sågverket heter? Jag har en likadan motor mvh Fredrik

Avatar Fallback

Re: Gårdsågverk med speciellt svärd

gudrun  
#785369 Det heter Gårdssågen och är tillverkad av av GMS Arvika vill jag minnas, har dock inte kvar sågen då jag bytt till bandsåg.

Användarvisningsbild

Re: Gårdsågverk med speciellt svärd

erikssonfredde  
#785372 Ok. fungerade dä bra att modda om logosols speedsawsvärd fast dä ä lite bredare? mvh Fredrik

Avatar Fallback

Re: Gårdsågverk med speciellt svärd

gudrun  
#785379 Det funkade helt ok tycker jag, byggde en liten stuga med virke från sågen. När jag köpte sågen hade dom satt dit skördarsvärd och det funkade utmärkt men det blev väldigt mycket spån men ska man bara blocka så är det säkert det mest hållbara.

Användarvisningsbild

Re: Gårdsågverk med speciellt svärd

erikssonfredde  
#785383 Tack så mycket👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).