Sågverk (mindre)

Woodmizer LT 15

21 inlägg 22586 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Woodmizer LT 15

wargen 70  
#150094 ang woodmizern lt 15

sågen er glimrende har man bare godt underlag el ram den kan stå på så funker det som f den anbefales .har laget slep til den av en husvagnsunderede ...det er toppen nå følger den med overalt .... et kanonvalg også om vinteren sager jeg ingen problemer ... :grin: man får max av virket samt ingen spon å snakke om ...

Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Woodmizer LT 15

josip  
#150191 Tack för inlägget wargen 70! Det var ju en bra ide att använda ett husvagnsunderrede. Du har kanske bensinversionen då när du sågar mobilt eller?

Vad är totalvikten på släpet med sågen och allt?
Bilder vore uppskattat! :grin:

Avatar Fallback

Re: Woodmizer LT 15

wargen 70  
#150396 hej josip joda underedet er tingen ,men minste måtten på ballkar må ha ca 50 x 100 x 5 mm og det blir en totalvikt på ca 1290kg lett å dra ... bilder kommer om litt,neinei ingen bensin disel er tingen :)

Avatar Fallback

Re: Woodmizer LT 15

axwell  
#277563 http://www.risetrade.se/sv/produkter/sa ... gverk.html

Någon som kan bedöma detta sågverk, max 50 cm i dia låter lite.

Behövs det drygt 7 kW för en liten bandsåg?

[youtube-klipp]https://www.youtube.com/watch?v=Gi2nPNqy_jk&feature=youtu.be[/youtube-klipp]

Användarvisningsbild

Re: Woodmizer LT 15

totte  
#277584 Effekten avgör ju mest hur fort du kan såga, såg ju ut att gå rätt bra undan i filmen.

Avatar Fallback

Re: Woodmizer LT 15

axwell  
#277607
totte skrev:Effekten avgör ju mest hur fort du kan såga, såg ju ut att gå rätt bra undan i filmen.


Ja visst gick det undan, den här sågar lika många meter/minut som min elkedjesåg.
Samma siffror om jag kastar om lite till minut/meter :wink: :lol:
Här gick den ju med en bensinmotor med för mig okänd effekt.

7,5 kW ligger så nära den praktiska gräns där 3*16 A huvudsäkring inte räcker till.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).