ons 12 aug 2015, 07:29#339044Någon som gjort egen vattenkylning till sin solosåg? Jag tänker närmast på bensindriven såg, tacksam för tips!
Sågverk (mindre)
Logosol vattenkylning kedja
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

sön 27 sep 2015, 22:23#343694Jag har byggt vattenkylning till min farmers sawmill. Har en ms-661 på den och det funkar riktigt bra. Märks stor skillnad på värmen i kedjan. Inga problem med att kedjan förlängs av värmen när man kör hårt längre. Ska försöka ta några bilder på skapelsen.
mån 28 sep 2015, 17:49#343784Bilder
Såhär har jag byggt. Rätt enkelt av avloppsdelar och vattenrör. Reglerar flödet med ventilen.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Såhär har jag byggt. Rätt enkelt av avloppsdelar och vattenrör. Reglerar flödet med ventilen.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
tor 01 okt 2015, 16:14#344222Jag har också byggt en enkel lösning med hävert kolla denna länk http://naslundstra.se/onewebstatic/705e ... ylning.jpg
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).