Sågverk (mindre)

Bamsesåg ?

4 inlägg 4775 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bamsesåg ?

Boman650  
#331093 Nån som ha erfarenhet av bamsesåg ? Har funderat på en främst för och såga block och använda deras fräs för och timmra män even för å såga lite plank.



   TS
Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Bamsesåg ?

hinowa  
#422739 Kolla istället på en så du har rälsen och stockarna på backen,dvs sågstativet ligger på backen,lättare att få upp stockar mm

Avatar Fallback

Re: Bamsesåg ?

bjed0001  
#422807 Det beror på, skulle jag säga. Jag har en solosåg med ett avlastningsbord. Stockarna lastas med kran och hantering av bräder, plank och bakar sker i bra höjd för ryggen.
Så har du tillgång griplastarvagn eller liknande så tror jag att en solosåg eller bamsesåg är ergonomiskt bättre än rälsmodellen

Avatar Fallback

Re: Bamsesåg ?

skogshasse  
#422871
Boman650 skrev:Nån som ha erfarenhet av bamsesåg ? Har funderat på en främst för och såga block och använda deras fräs för och timmra män even för å såga lite plank.


jag har haft en 9 meters bamse med svärdsåg och timmerfräs. det är en väldigt smidig såg att jobba i om man ska ha det till att fräsa timmer i.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).