tor 23 apr 2015, 06:46#327117Ni som kör med stelitband hur länge sågar ni mellan varje slipning o ni som kör med vanliga band hur länge kör ni.
Sågverk (mindre)
Stelit o vanliga.
TS

Re: Stelit o vanliga.
Camwood - Edsbro Norrtälje Kommun och skog i Nyadal Höga kusten och träverkstad och såg i Enviken Dalarna- tor 23 apr 2015, 18:03
tor 23 apr 2015, 18:03#327193Jag förutsätter att du menar bandsågblad för timmer eller torrklyvning. Jag har bara jobbat med stelitsågblad eller klingor när jag jobbat i industrin. Hårdmetall är för känsligt o krångligt om man jobbar med furu o gran.Tror inte att det är någon som brukar VANLIGA blad i industrin. Eller menar du att det finns bandsågblad med stelit för småsågar. Det viste jag inte.
Normalt så körde vi 8 timmar med bandsågblad med stelit tex vid torrklyvning.
Normalt så körde vi 8 timmar med bandsågblad med stelit tex vid torrklyvning.
SMV 21 s SMV Drivax Fendt Dieselross med halvband BM55 med kedjor och kälke MF 35 Ockelbo 8000 med kälke
lör 25 apr 2015, 06:55#327430Jag har en serra alpina med stelitband o enligt serra ska man såga ca 1-1,5 timmar med varje band låter lite väl kort sedan ska dom vila 8timmar låter lite konstigt tycker jag.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).