Sågverk (mindre)

Vilket sågverk ska man köpa??

25 inlägg 30021 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vilket sågverk ska man köpa??

Skogstinsen  
#217690 Vad kostar en sådan Midgård? Ska själv köpa för att såga brädforing, men ska då blocka o såga i in svärfars klingsåg.

Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Vilket sågverk ska man köpa??

Midgård  
#217694 Jag betalade 36250 kr + moms när jag köte den ny 2009. Då är den utrustad med eldrivet sågaggregat och elektrisk matning. I priset ingår också 10 liter sågkedjeolja plus lite silikonspray och andra småartiklar, bl a 5 extra kedjor samt filar och filmall. Är mycket imponerad över passformen på alla artiklar. Det kom ju levererat som en byggsats. Men allt passade som hand i handske. Av och till har ju Logosol kampanjer och jag minns inte nu om det var kampanj på några ingående delar.

Avatar Fallback

Re: Vilket sågverk ska man köpa??

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#217700 Spån blir det:)

Avatar Fallback

Re: Vilket sågverk ska man köpa??

Midgård  
#217710
Sågat virke.JPG
Vid sågverket5.JPG
Ja, jädrans vad spån det blir.

Avatar Fallback

Re: Vilket sågverk ska man köpa??

Trollet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#217781 En bild på mitt woodmizer.

Avatar Fallback

Re: Vilket sågverk ska man köpa??

Flax12  
#221349 Har det blivit någon såg än?

Användarvisningsbild

Re: Vilket sågverk ska man köpa??

Camwood  
#221367 Jag tycker att Logosols minsta såg Timmerjigg funkar kanon å det räcker till att såga finsnickarvirke. Sågat med Stihl 066 med 75 cm svärd och 1,3 mm picco (ja de e EK):grin:

Avatar Fallback

Re: Vilket sågverk ska man köpa??

Flax12  
#221368 Riktigt fin stock det där! Vad månde bli av den?

Användarvisningsbild

Re: Vilket sågverk ska man köpa??

Camwood  
#221372
Flax12 skrev:Riktigt fin stock det där! Vad månde bli av den?

Sågade 5 st stockar av ek vid tillfället (2012) Sågade ut 100x430 mm först för att ha till ett matbord :surp: men jag ändrade jag mej och sågade ut 63x430 mm i stället :grin: ja tror det räcker för att inte bordet skall skaka när man sätter ned grogglaset :grin:

Avatar Fallback

Re: Vilket sågverk ska man köpa??

Flax12  
#221374
Camwood skrev:
Flax12 skrev:Riktigt fin stock det där! Vad månde bli av den?

Sågade 5 st stockar av ek vid tillfället (2012) Sågade ut 100x430 mm först för att ha till ett matbord :surp: men jag ändrade jag mej och sågade ut 63x430 mm i stället :grin: ja tror det räcker för att inte bordet skall skaka när man sätter ned grogglaset :grin:


:grin: Det lär nog hålla fint!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).