Sågverk (mindre)

ramsågverk,kantverk,hyvel

5 inlägg 6732 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

ramsågverk,kantverk,hyvel

unghuggare  
#187263 Hej
Som tidigare har jag skrivit tidigare i en tråd om mina sågverks funderingar, har gått och gruntat ett tag på det där med sågning och försäljning som vart min funderig under en tid. Tills jag nyss fick reda på att det i grannbyn står fungerande maskiner (ramsågverk,kantverk,hyvel) med tak över huvud. Som ej används längre. gubben som äger detta letar efter nån att lära upp (ryktes väg). Så min tanke är ju då att åka till farbrorn och fråga om han rent ut sagt har lust och lära upp mig med sågning och dylikt. Låter detta vettigt över huvudtaget? Värt att understryka är att jag är 19 år och farbrorn ca 80 +



   TS
Woodmizer sågverk
Användarvisningsbild

Re: ramsågverk,kantverk,hyvel

totte  
#187280 Självklart, får du chansen så ta den. Är det en hygglig gubbe så blir han nog riktigt glad att det fortfaranade finns nån som är intresserad och har du rätta inställningen och handlaget så kommer du att lära dig massor av sånt som bara lång erfarenhet kan ge.

Användarvisningsbild

Re: ramsågverk,kantverk,hyvel

ananders  
#187283 Det tycker jag absolut att du ska gör. De äldre brukar bli gada när det kommer yngre personer som vill lära sig äldre arbetsmetoder och hantverk. Lycka till.

Avatar Fallback

Re: ramsågverk,kantverk,hyvel

Blivande snickare  
#187287 Visst, finns möjligheten så ta den, kommer nog knappast flera!
Inte alla som har möjlighet till det.

Avatar Fallback

Re: ramsågverk,kantverk,hyvel

David S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187346 Om du gör det så berätta för oss hur det gick. Låter spännande!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).