Sågverk (mindre)

Eget Hyvleri

60 inlägg 43012 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Eget Hyvleri

sködarförare  
#180617 pris intresse finns,bilder

Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Eget Hyvleri

Engelthon  
#180847 Nu är alla maskiner på plats och elen kopplad. Det som är kvar är spånrörs dragning och virkesintaget innan provkörning. Men detta kommer under nästa vecka.

Läggaren från ALMAB som ska vara närmast på bilden kommer inte först i oktober.

Lamellhyvel 003.jpg

Avatar Fallback

Re: Eget Hyvleri

Kopparfors  
#180926 Hej!

Premiärinlägg för mig!

Jag hoppas att du fortsätter att förse oss med uppdateringar angående ditt mycket intressanta projekt:)

Hoppas igångkörningen går bra.

Avatar Fallback

Re: Eget Hyvleri

Engelthon  
#181474 Varför denna semester 😡

Jag har inte fått mina rördelar m.m. Nå nu lär jag inte få delarna före helgen och då blir det stående tills nästa vecka 😈

Planen var att linjen skulle ha provkörts den 15 men nu blir det över 14 dagar försening och det är jag inte glad över.

😈 😈 😈

Avatar Fallback

Re: Eget Hyvleri

Engelthon  
#181782 Enligt transportbolaget ska 4 flakmeter matreal komma på Tisdag. :???:

Användarvisningsbild

Re: Eget Hyvleri

machonisti  
#181812 Oj nåt som rör rör, mitt område. Fick ändå inte kläm på vilka rör.

Avatar Fallback

Re: Eget Hyvleri

davjon  
#181893 Jag har också en waco hyvel. Jag funderar på att sälja den. Hyveln går bra men tid finnes ej för att driva hyvleriet som tidigare. Är nån intresserad av hyveln så är det bara att skicka ett pm lämna mobil nummret så ringer jag upp.

Avatar Fallback

Re: Eget Hyvleri

crille72  
#183606 Japp då anlände hyveln från norge, då hyveln inkl fundament vägde närmare 12ton så blev bm4500 för liten så vi hyrde in en L180 för uppgiften.

   TS
Avatar Fallback

Re: Eget Hyvleri

Blivande snickare  
#183700 En liten bjässe då med andra ord :wink:

Avatar Fallback

Re: Eget Hyvleri

Engelthon  
#184268 Stora pojkar stora saker 8)

Avatar Fallback

Re: Eget Hyvleri

crille72  
#185308 Mer jobb än jag trodde med installationen av bandsågen men det går framåt, bandsågen blir utrustad med tilt avströning samt enstyckematare före inmataren.
Efter bandsågen kommer det att finnas möjlighet att köra två dimensioner med dubbla paketläggare men till att börja med så kör jag en en läggare.
Mycket att utrustningen till hyveln har nu hamnat i klyvlinjen så det blir till att handla mer utrustning till hyveln.
Hyvellinjen blir större än jag räknat med från början, så det blir till att bygga nytt hus.
Före hyveln så kommer det att finnas möjlighet att till kapa ej justerat virke samt att göra en utsortering till en läggare.
Kontentan är en rationell anläggning med rejäl överkapacitet.
Eftersom det kommer att byggas ett hus för hyvellinjen så funderar jag på att ha det tillsammans med ett maskinsnickeri.
Senast redigerad av crille72 mån 19 nov 2012, 14:53, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Eget Hyvleri

scandintertrade  
#193679 Jag är handlare från Tunisien. Jag säljer till Libyen och Tunisien och Algeriet. Jag söker nån som kan samarbeta med mig och hjälper mig köpa ohyvlat virke från Norden.

Har du möjligheter att göra det själv eller kan hjälpa mig hitta någon som kan det?

Tack på förhand!

Avatar Fallback

Re: Eget Hyvleri

hansa7  
#219986 Intressant tråd..vore kul om folk som skrivit här uppdaterade lite om dur det går med de olika projekten !
Mvh.Hans

Användarvisningsbild

Re: Eget Hyvleri

Camaro1969  
#691900 Hurhar det gått? :)

Användarvisningsbild

Re: Eget Hyvleri

Williamm  
#719204
Camaro1969 skrev:Hurhar det gått? :)

Jag är också nyfiken! (på hur det gått)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).