Sågverk (mindre)

Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

31 inlägg 33640 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

kimme  
#144506 Här köpte jag. woodmizer.fi

Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

Fallhofne  
#144800 jag har woodmizer lt15 ock jag tycker det är en sabla leksak:( Mitt råd är att gå på logosol´s Lm Pro istället!

Användarvisningsbild

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144801
Fallhofne skrev:jag har woodmizer lt15 ock jag tycker det är en sabla leksak:( Mitt råd är att gå på logosol´s Lm Pro istället!

Är de i samma prisklass?
Cirka 29000:-

Avatar Fallback

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

skogshasse  
#144809 hej på er alla titta på en lt20 minst för då får ni ett riktig stabilt chassi tycker jag det finns beg på blocket till intresanta priser mvh hasse

Avatar Fallback

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

pasvik  
#144810 Hei her en wood mizer 40 med hyd stokkhandtering har kjørt ca 200m3 årlig i 10 år med den og er fornøyd med den. Hyd stokkhandtering anbefales da det letter arbeidet mye, ellers er det viktig og ha en smidig handtering før og etter sagen. Bytter også blad etter ca 6 stokker, da har du skarpt blad alltid og bladet orker sliping mange ganger, stålet i bladet får sprekker og ryker dersom du sager for lenge på samme blad.

Avatar Fallback

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

Fallhofne  
#144830
Slurfi skrev:
Fallhofne skrev:jag har woodmizer lt15 ock jag tycker det är en sabla leksak:( Mitt råd är att gå på logosol´s Lm Pro istället!

Är de i samma prisklass?
Cirka 29000:-



tyvärr slurfi de har två stycken varav den billigare tror jag ligger på runt 50.000 laxar:/

lt 15 kostade ca 6-70.000 tror jag det var med lite extra rälls o dator (som aldrig fungerat)

Avatar Fallback

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

Apple farmer  
#144844 Min LM Pro kom vel på ca. 100k (norske rubler) med noe ekstra (stor el-motor, ekstra forlengelse av benken, båndslipemaskin etc.) Saga fungerer bra, men det er tungt å håndtere store stokker alene siden alt er manuelt. Skulle jeg skjært mye ville jeg nok satset på hydraulisk stokkhåndtering. Det skal visstnok komme fra Norwood i Canada som produserer sagene (se deres FaceBook-sider), men vet ikke om det går så godt sammen med Logosols elektriske drift.

Avatar Fallback

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

tagew  
#155948 Hej igen, nu har jag beställt sågen, det blev en Wood-Mizer LT 15.
Svårt val då det finns flera sågar som säkert fungerar lika bra.
Jag kommer att ställa upp den på ett stort slätt berg så på detta sätt borde jag få en stadig grund vilket jag förstått är viktigt för ett bra resultat.
Om det blir någon form av automatisering av spåntransporten får jag se när jag kommit igång.

Mvh Tage W.

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

sveakatten  
#156616 Är det någon som har använt eller sett en sådan här?
http://www.blocket.se/goteborg/Sagverk_ ... m?ca=6&w=3
var ju ett bra pris.

Avatar Fallback

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#156690
sveakatten skrev:Är det någon som har använt eller sett en sådan här?
http://www.blocket.se/goteborg/Sagverk_ ... m?ca=6&w=3
var ju ett bra pris.


Kinatillverkad, kan funka om det inte är för mycket smuts i barken eller isigt.

32mm blad är inte mycket om man kör en del

Avatar Fallback

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

Frisken  
#189555 Glöm inte att det finns skapliga bandsågar i Bosnien, Rumänien, m.fl. länder i regionen till kanonpriser. Har länge funderat på att ta en trailer och fara ner själv och köpa ett sågverk i kombination med semester, bara det att tiden inte räcker till riktigt.

Avatar Fallback

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

sködarförare  
#189947 jag fick ta på serras norska generalagent det blir nog en sån framöver.

Avatar Fallback

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

Frisken  
#190260 Den här?
http://www.timbertools.com/serra-sawmills/
I.s.f. vem är agent i skandinavien?

Avatar Fallback

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

Apple farmer  
#190307 Det er Arild Øygarden i Vinje som er importør/forhandler i Norge og Sverige, se http://www.serranorge.no/

Avatar Fallback

Re: Köpa stockbandsåg, vilken rekommenderas

sködarförare  
#190766 Verkar vara en seriös kille fin såglinje o hyvleri finns en säljare utanför göteborg.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).