Fiat 80-90, Patruuna-10t 860kran, Husq 353triobrake, 346xpg, 560xpg
Sågverk (mindre)
Vilket sågverk ska man köpa??
#217690Vad kostar en sådan Midgård? Ska själv köpa för att såga brädforing, men ska då blocka o såga i in svärfars klingsåg.

#217694Jag betalade 36250 kr + moms när jag köte den ny 2009. Då är den utrustad med eldrivet sågaggregat och elektrisk matning. I priset ingår också 10 liter sågkedjeolja plus lite silikonspray och andra småartiklar, bl a 5 extra kedjor samt filar och filmall. Är mycket imponerad över passformen på alla artiklar. Det kom ju levererat som en byggsats. Men allt passade som hand i handske. Av och till har ju Logosol kampanjer och jag minns inte nu om det var kampanj på några ingående delar.
Valtra A82 -11 + Ålö Q35, Moheda M91+ K35
BM Buster 400 -66 + Ålö 2000 + Star vajerkran + Hydr.tippkärra 8t, Rottneboggi 6t -66, Logosol M7 eldrift o matn., Grizzly 550
BM Buster 400 -66 + Ålö 2000 + Star vajerkran + Hydr.tippkärra 8t, Rottneboggi 6t -66, Logosol M7 eldrift o matn., Grizzly 550
#217700Spån blir det:)
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
#217710Ja, jädrans vad spån det blir.
Skapa konto
Skapa konto
Valtra A82 -11 + Ålö Q35, Moheda M91+ K35
#217781En bild på mitt woodmizer.
Skapa konto
Skapa konto
Re: Vilket sågverk ska man köpa??
Camwood - Edsbro Norrtälje Kommun och skog i Nyadal Höga kusten och träverkstad och såg i Enviken Dalarna-
#221367Jag tycker att Logosols minsta såg Timmerjigg funkar kanon å det räcker till att såga finsnickarvirke. Sågat med Stihl 066 med 75 cm svärd och 1,3 mm picco (ja de e EK):grin:
Skapa konto
Skapa konto
SMV 21 s SMV Drivax Fendt Dieselross med halvband BM55 med kedjor och kälke MF 35 Ockelbo 8000 med kälke
Re: Vilket sågverk ska man köpa??
Camwood - Edsbro Norrtälje Kommun och skog i Nyadal Höga kusten och träverkstad och såg i Enviken Dalarna-
Sågade 5 st stockar av ek vid tillfället (2012) Sågade ut 100x430 mm först för att ha till ett matbord
men jag ändrade jag mej och sågade ut 63x430 mm i stället
ja tror det räcker för att inte bordet skall skaka när man sätter ned grogglaset
Flax12 skrev:Riktigt fin stock det där! Vad månde bli av den?
Sågade 5 st stockar av ek vid tillfället (2012) Sågade ut 100x430 mm först för att ha till ett matbord
SMV 21 s SMV Drivax Fendt Dieselross med halvband BM55 med kedjor och kälke MF 35 Ockelbo 8000 med kälke
Det lär nog hålla fint!
Camwood skrev:Flax12 skrev:Riktigt fin stock det där! Vad månde bli av den?
Sågade 5 st stockar av ek vid tillfället (2012) Sågade ut 100x430 mm först för att ha till ett matbordmen jag ändrade jag mej och sågade ut 63x430 mm i stället
ja tror det räcker för att inte bordet skall skaka när man sätter ned grogglaset

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).