Sågverk (mindre)

Söker ritningar eller tips på DIY motorsågverk ideer

1 inlägg 2177 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Söker ritningar eller tips på DIY motorsågverk ideer

MoggeBM  
#864093Har några rätt stora ekar längst ner i skogen , bara ett par st, 5-6 st kanske men skulle så väldigt gärna vilja såga dem i 2.5 m bitar och sedan göra grova plank på stammarna, har gjort på tall och avenbok, med en typ 2 tum 6 planka skruvad ovanpå , borrat hål i svärdet och gjort en jigg ikryssfaner som dras ovanpå planket, men skulle vilja få till ngt i stil med de billigaste Logosol verken, som man kan sätta på lite kraftigare elmotor på, har några sådana liggande med, men såg att Logosol med elmotor kostar typ 12 tusen och en såg som orkar med det kostar lika mkt men svetsa bygga osv kan jag.
Och ont om pengar har jag gott om,sjukpensionär. .
Så är det någon vänlig själ därute som har goda erfarenheter av det jag önskar göra?
Alla ideer är tacksamt mottagna. Förutom troll som kidnappar och fördärvar vettiga kreativa trådar. Men här inne har jag sluppit se så mkt sånt, så tack till alla er som upprätthåller trevlig atmosfär!

TS
Skogma
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).