Sågverk (mindre)

Detta blev det av virket som sågats.

12 inlägg 6076 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Detta blev det av virket som sågats.

totaya79  
#538794 Ni kan väl lägga in lite bilder på vad som blivit av virket ni sågat hemma. Lite som inspiration och sånt.

Lägger in lite bilder på hundgården som byggdes av det som gården hade att erbjuda. Takstolarna fick jag av en i byn som hade dessa liggandes och skulle brännas till våren. Det är sågat på en äldre Solosåg med en Sthil 064.
1544947464_20181010_153510.jpg

1544947445_20181010_143450.jpg

1544947431_20181009_190203.jpg


Finns denna tråd redan så kan admin radera denna.



   TS
Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Detta blev det av virket som sågats.

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#538799 Bra! Snyggt bygge. Det känns som man själv borde investera i någon form av sågverk snart.

Avatar Fallback

Re: Detta blev det av virket som sågats.

outback00  
#538800 Tjusig hundgård!

Här är min hög med ytterpanel... Tanken var att den skulle hinna bli mycket större.
Men nytt jobb och massor med övertid satte stopp för det.
Tanken nu är att hinna hugga och köra hem virke med skotern under vintern och sen till våren börja såga igen.
DSC_4771.jpeg

Avatar Fallback

Re: Detta blev det av virket som sågats.

stone66  
#538833 Snyggt bygge😃 jag sågar aldrig panel tycker det tar för lång tid. Sågar bara regelvirke. Jag har ett jonseredssågverk med stihl 066. Kommer ihåg första året sågade jag ca 100 stock trodde aldrig det skulle ta slut 🤪😂

Användarvisningsbild

Re: Detta blev det av virket som sågats.

totaya79  
#538926 Nej det går sällan fort men brukar trösta mig med att man slipper se på tv eller annan skit. Sågar oftast regelvirke men ibland lite 1" och okantat och andra experiment. Skall försöka uppdatera till elmotor då det blivit såghus.

   TS
Avatar Fallback

Re: Detta blev det av virket som sågats.

stone66  
#538943 Jo elmotor skulle jag me vilja ha. Har tänkt bygga men
tiden räcker ju aldrig till.

Avatar Fallback

Re: Detta blev det av virket som sågats.

jakobn  
#557822 Av alla projekt jag gett mig på är detta med råge det dummaste, men nu när man börjat får man göra det färdigt.

Avatar Fallback

Re: Detta blev det av virket som sågats.

torbjorn_2150  
#557823 Varför det dummaste? Ett renoverat hus är väl alltid bra?

Användarvisningsbild

Re: Detta blev det av virket som sågats.

octavianus  
#557832
jakobn skrev:Av alla projekt jag gett mig på är detta med råge det dummaste, men nu när man börjat får man göra det färdigt.


Jag känner igen det där, när man är klar så är det väldigt lite av ursprungshuset som är kvar och man inser att det hade gått mycket mycket fortare att riva och bygga nytt. Men jag brukar tänka att det är idiotprojekten som är det som blir med mest charm sen när de väl är klara.

Avatar Fallback

Re: Detta blev det av virket som sågats.

jakobn  
#557878
torbjorn_2150 skrev:Varför det dummaste? Ett renoverat hus är väl alltid bra?

Jag bor i ett renoverat hus, det där är ett nybygge. Tanken var att det skulle se gammalt ut, och jag antar att det får vara ett gott betyg om det misstas för renovering. Det blev lite för stort och jag har lite svårt att sänka ambitionsnivån när jag väl börjat.

Avatar Fallback

Re: Detta blev det av virket som sågats.

jannee  
#557887 Verkligen bra jobbat, du ska ha en stor eloge av ditt utförande :!:

Avatar Fallback

Re: Detta blev det av virket som sågats.

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#558272 Det brukar aldrig bli för stort när man är färdig, det brukar bli för litet...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).