tis 05 apr 2016, 09:02#385654Jag lägger upp en tråd för filmer om sågverk och träförädlingsutrustning här. Kunde inte hitta nån motsvarande men ser att en sådan här videotråd är uppskattad inom andra kategorier. Börjar med ett klipp från vår kategorisponsor Logosol:
Sågverk (mindre)
Sågverk & träförädling - Filmer
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tis 05 apr 2016, 09:11#385655Det finns någon sågverksfilm upplagd sen tidigare i någon nostalgitråd.
Roligt att se den storskaliga hanteringen från förr och få uppslag till nutida lösningar.
Roligt att se den storskaliga hanteringen från förr och få uppslag till nutida lösningar.
tis 05 apr 2016, 12:11#385665
Trevlig tråd den där om de gamla sågverken Tosca! Det var mäktiga tallstockar dom sågade på den där sydstatssågen. Sothern yellow pine
Tosca skrev:Det finns någon sågverksfilm upplagd sen tidigare i någon nostalgitråd.
Trevlig tråd den där om de gamla sågverken Tosca! Det var mäktiga tallstockar dom sågade på den där sydstatssågen. Sothern yellow pine
TS
tis 05 apr 2016, 12:36#385670Ja, den hade jag missat, jag tänkte på en svensk journalliknande film, där de lyfte upp timret ur en sjö med travers har jag för mig.
Det finns nog någon som vet vilken jag menar och kan länka.
Det finns nog någon som vet vilken jag menar och kan länka.
Re: Sågverk & träförädling - Filmer
Camwood - Edsbro Norrtälje Kommun och skog i Nyadal Höga kusten och träverkstad och såg i Enviken Dalarna- tis 05 apr 2016, 13:02
tis 05 apr 2016, 13:02#385673Här är en 78 tal olika filmer med sågverk på min kanal på tuben. Kolla även in min samling av 147 skogshistoriska filmer på samma kanal.
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... cJ1NJ1_9SU
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... cJ1NJ1_9SU
SMV 21 s SMV Drivax Fendt Dieselross med halvband BM55 med kedjor och kälke MF 35 Ockelbo 8000 med kälke

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).