Alternativt skogsbruk, blädning och hyggesfritt

Skogsforums lövskogsprojekt

151 inlägg 41514 visningar 38 följer Svara, dela mm...   

Re: Skogsforums lövskogsprojekt

norrskog  
#724722 Låter man en asp växa i 60 år är det väldigt mycket mer kubik i den gentemot granen. . Hur som. I det stora hela är Sveriges skogar en piss i Nilen när det gäller globalt. Ändå ska EU in å peta i hur vi ska sköta våra skogar. Vi ligger minus på det vi släpper ut oavsett vad folk säger. Och så tror våra politiker att Sverige ska rädda världen, utan planer på hur det ska gå till. Dags för politikerna att börja avsetta pengar till forskning av arter till träd som växer som den invasiva arten gudaträd . Som dricker vatten som en kaktus och träd som kan planteras direkt i havet och tål höga halter av saltvatten. Nu säger många att detta aldrig kommer funka. När forskare har lyckats ta fram koraller som klara av betydligt högre havs temperaturen än vad haven har idag. Hur de lyckades med detta vet jag inte. Men lyckats har dem. Som exempel kan murgrönan växa i vatten utan att behöva jord. Jag följer med spänning i hur det kommer bli med detta lövskogsprojekt. För som det verkar växer lövträd fortare än barr och på så sätt kan vi få fram mer flis än vad vi får fram i dag.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).