Alternativt skogsbruk, blädning och hyggesfritt

Sveriges tre trädslag

7724 inlägg 585077 visningar 90 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Avslutat-02  
#624961
Palakangas skrev:En i den här tråden begriper kanske bara ett språk, sitt eget.


Måste vara jag med tanke på alla inlägg..

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Palakangas  
#624970
vinterrojarn skrev:
Palakangas skrev:En i den här tråden begriper kanske bara ett språk, sitt eget.


Måste vara jag med tanke på alla inlägg..


Nä, du har bra läsförståelse och har ett språkbruk som är flexibelt. Inte tangentbordet rakt ner i halsen på folk😁

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Avslutat-02  
#624994 Tackar för det, tror då även att jag förstår och kan använda cynism...

Tangentbordet är fantastiskt, men det är värre på en telefon... :mrgreen:
Så därför kan ibland vissa bokstäver försvinna.... Det är väl någon som äter dem..


:mrgreen:

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Palakangas  
#624996 Men det där med att man kan läsa mellan raderna är bara inbillning. Då blir det en sådan där fri tolkning.

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Avslutat-02  
#624997 Läsa mellan raderna är ett steg i riktning till att oftast missförstå vad den andre/de andra menar egentligen.

Det är isåfall bättre att öppet visa att man ej förstår sammanhanget eller åsikten.

Annars så går diskussion vidare med en eller flera parter som ej förstått innebörden av det som blivit sagt eller skrivet..

Ungefär som när Ulf lägger ett inlägg med länk och hänvisar till sin fakta.
Lars läser detta och skriver kort...
ULF LÄS IGEN...DU HAR EJ FATTAT VAD SOM STÅR... Ulf blir då förbannad och grodorna hoppar trots sin benlöshet ur munnen på honom.... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Avslutat-02  
#625023 Får väl se hur pass det går att skriva i denna tråden ikväll...om det nu blir något mera...

Fått i mig lite rödvin, och ska till att ta mig en whisky.... hoppas någon skriver något roligt.... :d

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Avslutat-02  
#625031
ulf 1 skrev:Vissa människor med dålig självkänsla får en kick av att ge sig på andra människor, att leta efter deras svagheter och sen ge sig in i en orgie av mobbing.
Jag klagar på ett system, jag häcklar maktens människor, jag talar för en natur som inte har en egen röst.
Mobbarna ger sig bara på folk som de tror är svagare än dom själva, och blir sen vansinniga när inte offret går ner på knä och kvider.
Det är tragiska människor.
Ta åt sig den som känner sig träffad, själv sköter jag mig själv och försöker hjälpa andra, som alla fria människor gör.


"Jag klagar på ett system".......
Hur tycker du själv att det går?
Lyckas du med det du hoppas på?

"Jag talar för en natur som ej har en egen röst"...
Detta sades av en person inom miljörörelsen 1969 första gången.
Det handlade då om Napalm och Agent Orange...

Så du är/ var ej först...
Inte heller har det någon innebörd.
Du lever av naturens resurser ej för att skydda naturen.

Att leva efter att såga ner något träd här och där, såga det till brädor är inte att vara en naturens man.
En naturens man, lever med naturen och är tacksam till det som naturen låter honom få, av det som naturens skafferi kan undvara.

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

röjar kalle  
#625036 Exaktemente. 👍

Användarvisningsbild

Re: sveriges tre trädslag

Fredrik Reuter  
#625040 Nu är det dags att gänget som ger sig på ulf1 som person att ta sig en funderare.

Det är milsvid skillnad på att klanka ner på ett system, döda ting eller en teknik om man jämför med att klanka ner på en person. Jag håller inte med ulf1 i mycket av hans debatterande och kan ha åsikter på att han "går hårt" i vissa inlägg.

Men, trots detta så handlar det om att behandla alla människor med respekt, det är inte för inte som det finns starka lagar världen över som reglerar kränkning, mobbning och personliga påhopp.

Det är ingen som sagt att det ska vara enkelt med exempelvis demokrati och allas lika värde. Dessutom brukar det vara så att man får mest respekt genom att respektera andra.

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Avslutat-02  
#625041 Mina öron är döva tills Ulf1 väljer att anamma samma myt som vi blir påtvingade.

Vill han ha respekt, så börja med att respektera oss, enkelt.

Tjafs.

Användarvisningsbild

Re: sveriges tre trädslag

Fredrik Reuter  
#625042 Så du anser att det är myt att respektera andra människor, du tänker inte "lyda" och anser att mitt inlägg ovan är tjafs?

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

tallen100  
#625044 Nu jag är inte värdens snällaste utan ger dom flesta någon känga då och då när tillfälle ges, dock oftast inte elakare menat än :wink: Såhär.

Men som några har gått på mot Uffe, särskilt senaste tiden, sida efter sida, känns inte bra.
Visst han vräker ur sej både det ena och det andra, men någon måtta bör det ändå vara.
Man behöver inte vräka ur sej vad som helst, bara för att någon annan gör det...

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Avslutat-02  
#625045 Nej att respektera andra är en trevlig sak att göra, nu är jag ej en munk så därför sitter jag ej och håller respekten högt för en människa som enbart kallar mig för respektlösa saker konstant.

Varför skulle jag ens försöka att respektera Ulf1? Han har ingen respekt i kroppen själv.

Tjafs är för att det är tjafs ej en fråga om respekt så länge TS har slängt respekten ut genom dörren.
Vill man så gärna vara med och få respekt, börja agera därefter.

Inte alla mina inlägg i denna tråden är respektlösa eller påhoppande, men de gånger som man försöker hjälpa TS, så möts man av ännu mera svavel...

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Avslutat-02  
#625046 Nä man kanske skulle helt strunta fullständigt i denna tråden, för den ger mig egentligen mig inget än just respektlöshet.

Tack Fredrik för det uppvaknandet.... :-bd

Frågan blir nog då, hur många gör samma sak, och hur många fortsätter........

Användarvisningsbild

Re: sveriges tre trädslag

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#625053 Tja, Fredrik! Efter 1351 inlägg från en viss person i denna tråd, där många av dessa inlägg är fyllda med uppenbara och grova felaktigheter, vilda utfall mot vårt skogsbruk och befintlig skogsforskning samt allmän rappakalja, så är det kanske inte så konstigt att vissa forummedlemmar numera reagerar ganska negativt mot denna person. Särskilt när personen inte verkar ta reson, utan bara fortsätter gå på i samma stil.

Något liknande hände ju också i "elbilstråden", även om överdrifterna där var betydligt lägre och den personen gick åtminstone att diskutera med (i alla fall ibland). Likväl blev väl denna person till slut avstängd, vilket kanske även borde ske med den aktuella personen i denna tråd. Ty om ni orkar läsa igenom denna persons alla 1351 inlägg i denna tråd, så lär ni hitta gott om brott mot forumreglerna.
/Niklas
Senast redigerad av Niking lör 15 feb 2020, 10:16, redigerad totalt 1 gång.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).