Alternativt skogsbruk, blädning och hyggesfritt

Sveriges tre trädslag

7724 inlägg 577271 visningar 90 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: sveriges tre trädslag

Kse  
#600659 Nu är det dax att du lugnar dig lite @ulf 1

Spar på svordomar och sluta upp med att kalla övriga medlemmar det ena än det andra.
Jag tycker du behöver hålla en lite trevligare samtalston, man kan framföra sin åsikt ändå.

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Avslutat-02  
#600661 Ibland kallar han oss för saker ibland kallar vi honom för saker....
Känns som om ska han sluta så måste vi eller jag sluta också....

Uppfattat och begrundar........
Får väl se vad som händer.

Användarvisningsbild

Re: sveriges tre trädslag

ulf 1  
#600694 ursäkta, ibland skriver jag som jag tänker .. har så svårt med det där som vi allmänt kallar gott uppförande, hänsyn mot andras lättkränkthet mm ... det finns något talesätt som säger, "behandla andra som du själv vill bli behandlad" vilket jävla trams ... jag kan bara utgå från mig själv, jag har ingen jävla aning hur ni vill bli behandlade .... vinterojarn har helt rätt, och förstår att kolla på sig själv lika mycket som på andra, tyder på en jäkla bra självkänsla .. jag håller med att jag går över gränsen då och då, och ber om ursäkt för det, vissa tycker det är bra och vissa tänker, "far åt helvete idiot" jag orkar med det och hoppas ni orkar med mig .. för det vi pratar om är så otroligt mycket viktigare än vem som känner sig kränkt eller inte .. vi har en stum vän med i diskussionen, och naturen kan inte skriva på bloggen,. spå jag har tagit på mig den uppgiften .. och sluta nu tro att ni ska behandla människor som ni själv vill bli behandlade, så makalöst egoistiskt ... och de flesta skulle nog tacka nej .. men helt klart behöver jag skärpa mig, ska jag skylla på nåt så blir det väl att jag har hela jävla naturen att försvara

   TS
Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Avslutat-02  
#600702 Grattis Ulf till ett inlägg som sa något trevligt om mig. :mrgreen:

Att man tål saker och inte herrtrosan far i taket med ett brak verkar vara omöjligt idagens samhälle.
Man har sin kränkthet långt inne i själen och kan inte ta ett,,, "men för helvete, va fan skriver han egentligen?"....
Och helt strunta i det eller svara tillbaka...

Jag kanske ska låta tysta mig själv i några veckor så får vi se...

Tack ännu en gång Ulf och fortsätt för all del det är rolig läsning. :-bd

Användarvisningsbild

Re: sveriges tre trädslag

ulf 1  
#600710 tack.

   TS
Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Avslutat-02  
#600712 Varsågod, det gjorde du bra. :-bd

Användarvisningsbild

Re: sveriges tre trädslag

Björn T  
#600952 Hemst vad det blev lugnt i tråden. Ulf kan tydligen inte uttrycka sig i skrift utan att svära.

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Avslutat-02  
#600965 Eller så övar han..på att inte göra just detta...

Ni som nu har velat bli av med honom,,, varsågod skriv på....

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

axwell  
#600972
vinterrojarn skrev:Ni som nu har velat bli av med honom,,, varsågod skriv på....


Är Skogsforum under omorganisering ? :???:

Skall jag tyda det som att röjarn har fått mandat att utreda en annan medlems ev. uteslutning ! :surp: :surp: :sad: :cry:

Jag har ju förstås tidigare sett röjarn ha texter där han själv underförstått tycker det.

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Avslutat-02  
#600974 Åh nä jag har inget mandat för någon ting.
Jag skrev helt enkelt att eftersom så många inkl jag har tyckt att Ulf1 skulle sluta eller lägga av kanske lämna forumet eftersom vi var och är så dumma mm...

Det är inte korrekt av mig att göra så och inte heller snällt, tack för den påminnelsen.

Ursäkta mitt inlägg.

Annars så kan man läsa Björn T:s inlägg där han skriver att det blivit tyst i tråden...

Svaret var det jag skrev...

Varför skulle jag fått mandat? Jag som är så hemsk...

"Jag har ju förstås tidigare sett röjarn ha texter där han själv underförstått tycker det."

Jasså det var mer än jag visste själv...
Jag tar ditt påstående och lägger det där katten .....

Och ni säger att jag är konspiratorisk...jösses...

Användarvisningsbild

Re: sveriges tre trädslag

ulf 1  
#601214 vet inte var mitt inlägg om kvalitet tog vägen, men om det är något vi tappat totalt är det just kvalitet .. när jag sågar en tall eller gran som är 80 cm ... så ger det mig 5-6 tusen för en 3 meters stock, i det galna landet sverige så skickas det som massaved .. är en gran under 50 cm men med röta eller sprötkvist så är det högsta klass .. vad är det för fel på oss ..

   TS
Användarvisningsbild

Re: sveriges tre trädslag

ulf 1  
#601215 en till se och häpna

   TS
Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Palakangas  
#601218 5-6 tusen. Det var inte illa. Men då är det kanske inkluderat med vidareförädling?

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

maltex  
#601224 Bolagen köper väl bara vad dom vill/behöver. Då blir det ju mer över till dej Ulf. Själv brukar jag inte köpa oxfile för att göra kalops.

Avatar Fallback

Re: sveriges tre trädslag

Avslutat-02  
#601229 Ulf, hur får du fram den summan?
Är det efter förädling och när alla fasta kostnader är betalda eller innan?

Försök gärna att ge mig ett svar, tack.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).