tor 11 jun 2020, 05:43#649709Det mesta är hittepån som skogsindustrin redovisar, vilket jag nu visat genom forskarraporter från fria forskare världen runt.
Att vi i Sverige är väldigt speciella i vårt samarbete mellan forskare industri och lagstiftare gör ju att allmänheten tror vi vet vad vi gör, när industrin inte själva behöver rättfärdiga vad de sysslar med utan skogsforskarna med Lundmark och dig själv går ut och säger att intensivare skogsodling tar upp mer kol, så vad ska politikerna tro.
En gång för alla, kalhygge har ALLTID varit starkt ifrågasatt, först av skogens vetenskapsmän, sen av skogens brukare, sen av skogsägarna, sen av miljörörelser, och nu av allmänheten.
Alla dessa människor har malts ner i en konstig kamp där betydelsefulla människor lyckats driva tesen att naturen ska styras av människan inte tvärt om, genom utbildning och hjärntvättning av unga människor inom skogsnäringen, har man under 100 år stått emot alla vettiga argument mot det dåliga med kalhygge.
Jag kommer givetvis att vinna det här, för jag vet att det bara är en unken kultur inom skogsutbildningen som gör att kalhygge överlevt till 2020.
Att man slopat ddt på plantor, hormoslyr på lövträd, stora hyggen, plöjning, lämna döda träd och blaj blaj blaj är ju bara kosmetika på liket, och gör inte metoden mindre vidrig för det.
Att vi tapopat alla kunskaper att bedriva skogsbruk och bara vet hur man sköter plantager är ju bara en av många katastrofer som kalhygge skapat.
Jag vill ge tillbaka skogsbruket till skogsägarna, och i det ingår att skaka av sig hjärntvättningen som vi utsatts för under 100 år.
Jag vill ge tillbaka skogarna och jobben till glesbygdens människor, storskaligt är ute och den som inte förstår detta kommer att få lära sig den hårda vägen, sluta nu att skänka bort era skogar till en dysfunktionell industri.