ulf 1 skrev:Det är ju inte mitt sätt ni är arga på, det är ju att jag säger att ni är grundlurade.
Problemet är ju bara att det är oklart vad för falsk information vi har blivit ilurade. När det väl kommer till fakta har du ju nästan alltid fel.
ulf 1 skrev:Det är ju inte mitt sätt ni är arga på, det är ju att jag säger att ni är grundlurade.
ulf 1 skrev:Det är ju kul att så mycket nytt händer i forskning, men man får oxå titta på vilka som forskar
allt betyder att skogsforskning egentligen är en industri inom industrin, det är ju inte ideelt arbete forskarna bedriver i industrins korridorer om någon trodde det, hur det går i industrin syns på lönenotan givetvis.
Att skilja på sak och person är bara ett tråkig sätt att komma undan det personliga ansvar vi har för våra handlingar.
ulf 1 skrev:Du vill leva i en skyddad verkstad Totte
ulf 1 skrev:Nu har jag tänkt färdigt lars och det är verkligen konstiga saker du för fram, "En av förklaringarna till att trädplantor överlever och växer bra på hyggen är just att stora delar av svampsamhällena slås ut när man kalhugger. Det ger trädplantorna möjlighet att etablera sig och växa bra i några år innan svamparna återkommer med full styrka, och därmed högre sannolikhet att överleva när mykorrhizasvamparna återigen börjar lägga beslag på kväve som trädplantorna behöver."
Verkligen krystat, Björn Lindal har väl konstaterat att kalhygge inte är bra för mykorrhizan,