ulf 1 skrev:Jasså du år utbildad i Sverige.
Hur tycker du det gått med din taktik, och hur tycker du det går med min.
Det var länge sedan man tog de problem jag tar upp opå så mycket allvar som nu, på detta forum tex.
Men jag har ingen utbildning där heller, tack o lov.
Du får läsa på om vad en Trickster är, så kanske du får glömma din utbildning sen.
Låt oss börja med din totala förkastning av svensk utbildning och forskning. Jag har jobbat med forskningsnära utveckling i Sverige, Japan, Tyskland, Indien och Ryssland. Mitt intryck är att både vår utbildning och forskning står sig väldigt bra internationellt, speciellt med tanke på de begränsade medel vi har. Jag tycker också svensk forkning är väldigt ärlig med metoder och rapportering av både för och nackdelar med olika alternativ man undersöker. Vad är din erfarenhet? Finns det något mer bakom dina ord än att de ibland inte stödjer dina tankar? Jag tycker det är ganska olyckligt när man kritiserar forskning och utbildning när det är en viktig faktor till att Sverige skall fortsätta vara en framgångsrikt land, speciellt i de fall som det inte är baserat på egen erfarenhet.
Angående min versus din taktik så förstår jag inte riktigt frågan. Jag har inte någon taktik då jag har inte någon stark åsikt i frågan utan följer mest tråden för att få intressant input. Angående din taktik så beror det helt på ditt motiv. Om det är att göra folk irriterade så går det bra. Om det är att övertyga folk om att tänka om så försvinner tyvärr dina bra insikter i alla andra diskussioner som baseras på din attityd.
En glad hallänning som trivs bäst i skogen