tis 18 aug 2020, 11:06#661808Nja det vete tusan om jag ens behöver, även i detta fallet så kommer man få fylla ut med övrigt löv och barr.
Ungefär lika som i vilken barr plantering som helst, men det var inte det som saken handlade om...
Det handlar enbart om det som alltid saknas i denna tråden...
Lövträdens ekonomi...
Ska du hävda att din produkt är så fantastiskt bra att alla borde och måste ha den, så bör då även fakta och ekonomisk översikt finnas.
Helt klart en fördel med en ekonomisk jämförelse mellan barr och löv med..
Börja med hur mycket barr finns det oftast kvar efter ca 5 år och hur mycket ädelt löv finns det kvar på ett likartat hygge efter 5 år utan stängsel...sedan hur mycket det finns kvar med stängsel är egentligen ointressant för där har du ju skogsvårds åtgärder som bör göras för att få fram dessa plantor...och där börjar en annan kostnad..
Vidare så vart finns bevisen att dessa sektioner inte är behandlade och verkligen håller i si och så många år?
Är de behandlade så är det miljöfarligt avfall...ska inte lämnas i skogen.
Skruv,spik mm skulle jag inte vilja ha i mina skogar från detta, då jag kanske råkar kliva på detta eller ett djur, eller varför inte råkar köra över detta och då riskerar punktering...