Du får gärna propagera för din hobbyverksamhet, men riktigt skogsbruk är det inte
Den Svenska skogen tar upp minst 120 miljoner ton koldioxid årligen. Här talar vi om verklig klimatnytta Ulf 1.
isteskog skrev:Tydligen har "skitskogsbruket" levererat! 🙃
ulf 1 skrev:Lars tjatar om att jag kalavverkat den lilla planterade åkern, nej jag har tagit bort de fula och tråkiga räta raderna av granar på en uppbruten mark som är ämnad att livnära djur eller människor utan träd, det ligger mycket slit (egentligen ofattbart) bakom en åkerteg, ingen skulle idag ens ägna tanken åt att med handkraft flytta tusentals tunga stenar för att få sitt levebröd.
Det är en självklarhet för mig att hedra människorna som gjort detta med att återupprätta deras med blod svett och tårar gjorda arbete.
halvproffs skrev:Egentligen begriper jag inte hur ni orkar argumentera mot ulf1. Kan inte han få leva i sin kanske fantasivärld med bra inkomster.
Går ju inte att ta honom helt på allvar.
vinterrojarn skrev:"Vad säger det då undrar ni, "
Ja inte mycket....
Mer än att du knappt förstår att knyta skorna...
machonisti skrev:Är man psykolog om folk runt en blir förbannade?
Då har jag tre unga psykologer hemma, den yngsta är 12.
röjar kalle skrev:halvproffs skrev:Egentligen begriper jag inte hur ni orkar argumentera mot ulf1. Kan inte han få leva i sin kanske fantasivärld med bra inkomster.
Går ju inte att ta honom helt på allvar.
Jo det skall jag tala om käre halvproffs.Det den käre Ulf har fått dom goda pojkarna att börja ifråga sätta innerst inne om det verklig är rätt som dom lärt sig.Och då är bästa försvar anfall.Den gode Ulf sitter nog på kammaren och skrattar gott åt dom.Han verkar besitta en del färdigheter i psykologi.
röjar kalle skrev:.Den gode Ulf sitter nog på kammaren och skrattar gott åt dom.Han verkar besitta en del färdigheter i psykologi.
ulf 1 skrev:jag har myntat ordet blädning och det är alla sorters ingrepp som går ut på att skörda i sin skog och hela tiden ha skogen intakt,