Alternativt skogsbruk, blädning och hyggesfritt

Stammkvistningsintyg

20 inlägg 7000 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stammkvistningsintyg

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#779620
busholle skrev:Gamla handlingar från diariet digitaliserar de knappast så de är tillgängliga i mina sidor om det inte är något av mycket stor vikt för deras egen skull. Det skulle snabbt bli ett enormt arbete till liten nytta.


Det förstås. Naturhänsynen o nyckelbiotopen från samma veva finns ju med.

Avatar Fallback

Re: Stammkvistningsintyg

alias  
#779640
busholle skrev:
Vedmaskin skrev:
alias skrev:Om Skogsvårdsstyrelsen tagit betalt eller ej bör rimligen hänga ihop med om utfärdandet av intyget var en del av myndighetsutövningen eller uppdragsverksamheten. Om det varit en del av myndighetsutövningen så bör de väl även finnas diarieförda och därmed också vara sökbara nu och i framtiden - känns mer tveksamt om det är möjligt om det var en del av uppdragsverksamheten.

Bara mina fem ören...

MVH
Alias


Jag kan inte se det på mina sidor. Men man kanske skulle kolla med dom.


Gamla handlingar från diariet digitaliserar de knappast så de är tillgängliga i mina sidor om det inte är något av mycket stor vikt för deras egen skull. Det skulle snabbt bli ett enormt arbete till liten nytta.


Är handlingar tillräckligt gamla så tror jag att det kan hända att myndighetens eget arkiv t.o.m. har lämnat ifrån sig dokumenten till Riksarkivet.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Stammkvistningsintyg

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#779674
alias skrev:
Är handlingar tillräckligt gamla så tror jag att det kan hända att myndighetens eget arkiv t.o.m. har lämnat ifrån sig dokumenten till Riksarkivet.

MVH
Alias


Absolut en då är det bra länge sedan.

Användarvisningsbild

Re: Stammkvistningsintyg

Hansolov Lönn  
#779728 Dom är inte digitaliserade kollade med skogsstyrelsen

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stammkvistningsintyg

Älgfoderodlare  
#779729 ...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).