Skogsekonomi

Nu kan man låna till 0% ränta i ett år.

8 inlägg 4788 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nu kan man låna till 0% ränta i ett år.

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58374 Nu kan man låna till 0% ränta i ett år hos Handelsbanken.

"Räntefritt ROT-lån
Låna upp till 100 000 kr
Du kan låna från 50 000 kr upp till 100 000 kr för ROT-arbeten på din bostad.
Fakta om ROT-lånet
Upp till 100 000 kr
Räntefritt i ett år
Inga avgifter

Ingen ränta, ingen avgift
ROT-lånet är bundet i ett år och du betalar ingen ränta eller avgift. Efter ett år förfaller de räntefria villkoren för lånet. Du kan då lösa lånet eller förlänga det. Vill du förlänga lånet väljer du en ny bindningstid och får den ränta som gäller på förfallodagen.

Villa, fritidshus eller bostadsrätt
Din villa, bostadsrätt eller fritidshus utgör säkerhet för lånet. ROT-lånet måste tillsammans med dina andra bolån, rymmas inom 75% av bostadens marknadsvärde.

Samla dina bankaffärer
För att få ett ROT-lån vill vi att du samlar dina bankaffärer hos oss. Är du inte redan kund hjälper vi dig att bli det."
http://www.handelsbanken.se/shb/INeT/IS ... AB0040C23B

Vill man sedan få 5,5-6% i ränta på pengarna kan man ju sätta in dom hos Akelius.
http://www.akelius.se/spar/kampanj.asp? ... mboloan.se



   TS
Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Nu kan man låna till 0% ränta i ett år.

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58379 Det är riktigt bra vilkor.
Ett krav är dock att man samlar alla sina bankaffärer hos Handelsbanken.
Därmed är det inte intressant för mig eftersom jag har tre banker idag, Handelsbanken, Sidensjö sparbank och Landshypotek.

Användarvisningsbild

Re: Nu kan man låna till 0% ränta i ett år.

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58381 Nu då jag läser vad jag skrivit så inser jag att man kanske ska samla sina affärer hos en bank, det är ett bra tillfälle.

Avatar Fallback

Re: Nu kan man låna till 0% ränta i ett år.

michaels  
#58382 Hej OAS-forests

vad är dina erfarenheter av dina 3 banker?
Varierar det över tiden eller kan man se en tydlig trend?

Användarvisningsbild

Re: Nu kan man låna till 0% ränta i ett år.

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58384 Tidigare hade jag alla mina bankaffärer hos Swedbank. De har jag lämnat eftersom jag upplever att de inte är intresserad av mindre kunder i Sverige. De har blivit en expansiv affärsbank som satsar internationellt, främs spekulativa satsningar i östeuropa. I Sverige drar de ner på service och blir mer och mer opersonliga.

Då jag skulle köpa skogsfastighet nummer två behövde jag låna till halva köpeskillingen. Eftersom Swedbank inte svarade på frågan gick jag till Landshypotek. Det ångrar jag inte. Landshypotek är en seriös och kunnig aktör för skog och lantbruk. Har låga räntor och eftersom det är en ekonomisk förening har de inte samma avkastningskrav som affärsbankerna. Del av resultatet blir återbäring till kunderna.

Då jag väl bestämt mig för att lämna Swedbank sneglade jag först på DanskeBank, men eftersom de inte har något kontor i Västernorrland brev det Sidensjö Sparbank istället. Bättre vilkor än Swedbank och fortfarande personlig kundkontakt.

Handelsbanken blev jag kund hos då jag köpte villa i höstas. Säljaren hade förmånligt lån som jag övertog. Banken är väl den solidaste i Sverige och har också bra service. Enda nackdelen är deras knöliga internettjänst, där är Sparbanken mycket bättre.

Avatar Fallback

Re: Nu kan man låna till 0% ränta i ett år.

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58431 Landshypoteket har samarbete med sparbanken Finn för övriga bankärenden.
Finn är helt fristående sparbank. Har inte ens datasystemet i hop med övriga sparbanker !
Har dessutom E -legitimation.

Avatar Fallback

Re: Nu kan man låna till 0% ränta i ett år.

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58489 När jag tog in offerter på lån senast(ca 1 år sedan) var landshypotek bland de dyraste.

/Nisse

Avatar Fallback

Re: Nu kan man låna till 0% ränta i ett år.

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58505 Dyrast eller ej.
Jag är till och med beredd att betala mer, om jag kan lita på att ingen på banken har RÄTT att sno vinsten.
Huvudsaken för mig är att det inte betalas någon jävla bonus till överste präster eller andra VD:ar.
Det är viktigt för mig, och ger mig intrycket av seriös bank.
Folk ska ha betalt, punkt slut. Att ha ackordslön på tjänstemanna jobb, verkar som gjort för fusk.

OBS jag är medveten om att det finns andra banker som är seriösa.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).