Skogsekonomi

Inköp av dator till skogsgården/företaget

5 inlägg 1030 visningar 3 följer Svara, dela mm...  
Kategorisponsor Skogsägare
Användarvisningsbild

Inköp av dator till skogsgården/företaget

Eunsson  
#908260Hej

Jag skulle behöva köpa in en dator för att hantera diverse ärenden som har med skogen att göra.
Kan det vara några problem att köpa in en bärbar dator på företaget?

TS
Landshypotek Bank

Re: Inköp av dator till skogsgården/företaget

jannee  
#908261Du äger all rätt att yrka på avdrag för inköp av produkter som behövs för företagets drift, som ex bokföringsprodukter.
Om sedan skattemyndigheten tycker detsamma är det ok.

Användarvisningsbild

toker72  
#908336Jag köpte en dator i fjol och revisorn så då inget så antar det var ok och en dator är väl i det närmaste ett måste i dag.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#908489Beror givetvis på nivån på verksamheten. Har du utgifter på någon miljon så åker såklart en dator med..Om datorn är det enda som du köpt så kan de tycka att den huvudsakliga användningen är privat.

Användarvisningsbild

Elis76  
#908504Jag håller med @Skogsola

Har man ringa inkomst och otydliga utgifter så kan det trigga Skatteverkets automatiska system och då skulle man kunna tänkas bli ombedd att komma in med en förklaring.

Är det någon som vet hur långt Skatteverket har hunnit med implementation av AI agenter för granskning av deklarationer?

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Stihl
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).