Skogsekonomi

Virkesköpare Gran - veckans satir

5 inlägg 2470 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Virkesköpare Gran - veckans satir

Torbjörn Johnsen  
#832756 Det har gått många år sedan Skogssällskapet lanserade sina "reklamfilmer" om oberoende skogsrådgivning men de är fortfarande lika underhållande och skrämmande aktuella. Filmserien följer "Virkesköpare Gran" i lite olika situationer och jag tänkte att vi tar och dammar av de gamla filmerna här. Vill ni läsa mer om ämnet "(o)oberoende virkesköpare här på Skogsforum eller iskogen.se så finns det några artiklar och trådar att grotta i:

De svenska virkesköparna - värda sin vikt i guld?
Dags för fler oberoende rådgivare i skogen?

Antal virkesköpare per län och snittköpt volym [Lista]

Här kommer första filmen med "Virkesköpare Gran":





   TS
Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Virkesköpare Gran - veckans satir

Badger  
#832817 NU har forumsägaren haft otur. Vad ska ni göra när "Ulf-trådarna" inte drar 100000 besök på en dag? Bara börja om plantera nya klickbaits. Två trådar är bättre än en 😉

Användarvisningsbild

Re: Virkesköpare Gran - veckans satir

Torbjörn Johnsen  
#832818 Nja, det kan bli lite hursom ibland. Jag och Fredrik pratade om virkesköpare Gran häromdagen och sa att vi måste lägga upp de här filmerna igen eftersom vi tycker att de är både kul och träffsäkra. Jag fick några minuter över idag och la upp en tråd. Ungefär samtidigt hade Fredrik pratat med Sverker Johansson som gjorde filmerna en gång i tiden och fick lite förstahandsinformation som var värd att dela. Fredrik hade skrivit klart sin text när han såg min postning men då sa vi att vi lägger upp båda. Så kan det bli bland. Vi planerar att skriva en tråd men ingen hinner (händer allt för ofta...). Eller vi planerar att skriva en tråd och båda hinner (händer ganska sällan). Lite kommunikationsmiss kan jag hålla med om men dubbelt kul😎

   TS
Användarvisningsbild

Re: Virkesköpare Gran - veckans satir

Badger  
#832852 Skojar lite med er bara. Tyckte det passade i humortråden 😉

Användarvisningsbild

Re: Virkesköpare Gran - veckans satir

Torbjörn Johnsen  
#834350 Här kommer en till "Virkesköpare Gran". Detta avsnitt kallas "Änkan":


   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).