Skogsekonomi

"Kartellmisstanke mot svensk skogsindustri"

5 inlägg 2690 visningar 3 följer Svara, dela mm...  
Kategorisponsor Skogsägare

"Kartellmisstanke mot svensk skogsindustri"

ulo  
#776507EU har gjort tillslag mot ett par skogsbolag då de misstänker otillåten kartellbildning med syfte att hålla ner priserna så att skogsägarna får mindre betalt. Det är onekligen en stor händelse i vår värld. Oberoende av om det är sant eller falskt så visar det att skogsbolagen är "under lupp". Ett företag är Södra, men vilket är det andra?

ulo

TS
Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: "Kartellmisstanke mot svensk skogsindustri"

Fredrik Reuter  
#776508Ja, vi har diskuterat detta tidigare och räden som gjordes för ett år sedan. EU gör kartellräd mot massatillverkare

Användarvisningsbild

Sjögården  
#776510Hittar man något lär vi säkert få kunskap om det.
Vad jag förstår handlar det om att man vill utreda om man har samordnat prissättningen mot massakunderna.
Inte konstlat låga nivåer på massaved.
Men vi får avvakta fakta i ärendet.

SudCaravelle  
#776512Dagens högoddsare (obs, varning för ironi)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
ulo skrev:EU har gjort tillslag mot ett par skogsbolag då de misstänker otillåten kartellbildning med syfte att hålla ner priserna så att skogsägarna får mindre betalt.

Nej, det stämmer inte. EUs undersökning gäller om det hållt uppe priserna till massakunderna.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).