tis 25 okt 2022, 06:04#776507EU har gjort tillslag mot ett par skogsbolag då de misstänker otillåten kartellbildning med syfte att hålla ner priserna så att skogsägarna får mindre betalt. Det är onekligen en stor händelse i vår värld. Oberoende av om det är sant eller falskt så visar det att skogsbolagen är "under lupp". Ett företag är Södra, men vilket är det andra?
ulo
Skogsekonomi
"Kartellmisstanke mot svensk skogsindustri"
TS

tis 25 okt 2022, 06:08#776508Ja, vi har diskuterat detta tidigare och räden som gjordes för ett år sedan. EU gör kartellräd mot massatillverkare
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
tis 25 okt 2022, 06:18#776510Hittar man något lär vi säkert få kunskap om det.
Vad jag förstår handlar det om att man vill utreda om man har samordnat prissättningen mot massakunderna.
Inte konstlat låga nivåer på massaved.
Men vi får avvakta fakta i ärendet.
Vad jag förstår handlar det om att man vill utreda om man har samordnat prissättningen mot massakunderna.
Inte konstlat låga nivåer på massaved.
Men vi får avvakta fakta i ärendet.
tis 25 okt 2022, 06:51#776512Dagens högoddsare (obs, varning för ironi)
tis 25 okt 2022, 09:59#776524
Nej, det stämmer inte. EUs undersökning gäller om det hållt uppe priserna till massakunderna.
ulo skrev:EU har gjort tillslag mot ett par skogsbolag då de misstänker otillåten kartellbildning med syfte att hålla ner priserna så att skogsägarna får mindre betalt.
Nej, det stämmer inte. EUs undersökning gäller om det hållt uppe priserna till massakunderna.
Självvald väg i egen skog

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).