Skogsekonomi

Skapa konto hos Ahlsell..

19 inlägg 5860 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skapa konto hos Ahlsell..

Grålle52  
#767052 Minns när jag skulle ha golv lagt. hade köpt stenplattor och allt. När sen firman kommer så "njae det där kan vi nte arbeta med vi måste ha vårt eget". lurad. Sen på företagets egen hemsida sålde de just dom prylarna...

Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: Skapa konto hos Ahlsell..

Tralsmo  
#767236 Ja har haft konto hos ahlsell i många år.
Har inte köpt mycke där.
De lilla ja köpt kan ja inte påstå varit dyrare än nån annanstans.

Tror att dom nog i första hand vänder sej till hantverkare å firmor som förhoppningsvis
Kommer å handla frekvent hos dom.

Slutkunden som bara kommer in för dom inte hittar det nån annanstans i stunden (som ja då) är dom intresserade av.

Vanliga hantverkare vill ju naturligtvis tjäna en slant på det dom köper å tillhandahåller sina kunder. Alltså måste det finnas en marginal även för dom.
Man kan tycka va man vill om de.
Men som hantverkare letar man efter leverantörer som har det mesta man behöver å som är enkla å handla av.

Ja har inte själv hållit på som hantverkare (om man nu bortser från att ja varit tv å radiohandlare för länge sen).

Nån skrev att slutkunden får betala kalaset.
Jamen vem fan skulle betala annars??

Avatar Fallback

Re: Skapa konto hos Ahlsell..

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#767275 Nä precis, om någon annan än slutkunden betalar det du producerar så är det något fel med affärsmodellen.

Ahlsell är inte dyrare än någon annan. I många fall är det mitt förstahandsval när jag behöver grejer. Men å andra sidan är inte konkurrensen så stor om jag skulle behöva klicka hem förbrukningsmaterial, VA-delar och elprylar samtidigt och kunna lita på att grejerna står hemma på gårdsplanen innan lunch dagen efter.

Ahlsell säljer inte ens längre till slutkund eller några kunder som de inte har i sina register.

Användarvisningsbild

Re: Skapa konto hos Ahlsell..

Tambi  
#767327 Jag har nyligen startat ett onlineföretag. För att vara ärlig, när jag började göra affärer trodde jag att allt skulle bli mycket lättare. Det visade sig att man måste ta hänsyn till en massa saker och faktorer för ett bra resultat. Efterhand hittar jag olika verktyg för att göra affärer, till exempel https://createmysignature.com/sv. Här skapade jag en elektronisk signatur gratis och använder den för att signera dokument online.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).