Skogsekonomi

Skapa konto hos Ahlsell..

19 inlägg 8149 visningar 8 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Kategorisponsor Skogsägare

Skapa konto hos Ahlsell..

Pe_Er_79  
#766927Osäker på om den här tråden hamnade i rätt kategori, men jag provar. 🤔
Har en jordbruksfastighet. Och efter vad jag förstår, så bör det då inte vara något problem att skapa ett konto hos Ahlsell.
Men dom efterfrågar några uppgifter som jag är osäker över..
1. Företagsnamn (enligt Bolagsverket)
Hur får jag fram den uppgiften? 🤔
2. Organisationsnr, motsvarar mitt personNr? 🤔

TS
Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Skapa konto hos Ahlsell..

Arvid0  
#7669291. Har du inte valt något annat så är det ditt fullständiga namn. Du kan kolla verksamt.se

2. Ja

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#766930Börjar med motfråga om du är momsregistrerad?

Om ja så är ovanstående uppgifter samma som dina personuppgifter. Inga tillägg som EF eller enskild firma utan kort och gott ditt personnamn och ditt personnummer.

Användarvisningsbild

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#766978EF och moms registrerad så är det inte något problem, har konto sedan flera år 👌

axwell  
#767008Är du med i LRF så får du skapliga rabatter.
Utan dessa rabatter skulle jag inte köpa en enda pryl på Ahlsells.

Användarvisningsbild

Elis76  
axwell skrev:Är du med i LRF så får du skapliga rabatter.
Utan dessa rabatter skulle jag inte köpa en enda pryl på Ahlsells.

Är Du med i Norra Skog får Du motsvarande rabatt.

Bosse1  
#767012Är det fortfarande unkna rabatter hos Ahlsells, kommer i håg man lejde lokale rörmokarn att "langa" rördelar förut 🤣
Det var före internet det 😀

https://www.byggahus.se/ahlsell-forsvar ... battsystem

Användarvisningsbild

anersimyra  
#767015Jag handlar aldrig mer från det där ockerföretaget efter att jag skulle köpa ett enkelt hänglås med kodlås. Jag var först säker på att siffran efter priset var fel och att det i själva verket var ett artikelnummer men numret angav en skrattretande fantasisumma exklusive moms som var nära tio gånger så hög som vad konkurrenterna tog inklusive moms..😅😅😅😅

Användarvisningsbild

JohannesG  
#767020Ahlsell har många bra produkter till vettigt pris och snabb leverans på det dom har i sitt centrallager. Men deras prissystem är uppåt väggarna dumt. Inte ovanligt med rabatter på närmare 90%.

Användarvisningsbild

Erre  
JohannesG skrev:Ahlsell har många bra produkter till vettigt pris och snabb leverans på det dom har i sitt centrallager. Men deras prissystem är uppåt väggarna dumt. Inte ovanligt med rabatter uppåt 90%.

Mm. Helt stört system.
Det borde skrämma bort många potentiella kunder när dom ser priset men inte vet att man kan få helt absurda rabatter.

r93  
#767023Det är heeelt rubbat!

Vi köpte en ”skräpbytta” starke Arvid, riktpris 34’000 efter rabatt 5600:-

En cementblandare riktpris 12000:- efter rabatt 2500:- vid leverans låg det en död geting i, kollegan fotade och mejlade varför dom leverade produkter med döda djur i ?

1250:- blev priset 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Användarvisningsbild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
r93 skrev:Det är heeelt rubbat!

Vi köpte en ”skräpbytta” starke Arvid, riktpris 34’000 efter rabatt 5600:-

En cementblandare riktpris 12000:- efter rabatt 2500:- vid leverans låg det en död geting i, kollegan fotade och mejlade varför dom leverade produkter med döda djur i ?

1250:- blev priset 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Skulle vara kul att veta hur ofta någon betalar deras listpriser

Liten varning till TS, se till att kolla ditt pris noga innan du handlar, har du inte avtal på det du handlar så kommer det att bli dyrt....

Användarvisningsbild

Arvid0  
#767040Ahlsells (liksom många andra butikers) listpriser och rabattsystem ser ut som de gör för att byggföretagen ska kunna ta mer betalt. Deras kunder får betala ahlsells listpris ev med någon procents rabatt. Byggföretaget får mellanskillnaden + oftast någon bakbonus från leverantören. Tror inte någon utom den allra mest lättlurade ens blir erbjuden att betala ordinarie listpris om den handlar i butik. "Alla" får någon sorts rabatt.

axwell  
Arvid0 skrev:Ahlsells (liksom många andra butikers) listpriser och rabattsystem ser ut som de gör för att byggföretagen ska kunna ta mer betalt. Deras kunder får betala ahlsells listpris ev med någon procents rabatt. Byggföretaget får mellanskillnaden + oftast någon bakbonus från leverantören. Tror inte någon utom den allra mest lättlurade ens blir erbjuden att betala ordinarie listpris om den handlar i butik. "Alla" får någon sorts rabatt.

Ja så funkar det, inte ovanligt att jag haft 50% rabatt på elektronikprylar när jag jobbade som elektriker.

Firman är populär bland hantverkare, inget knussel med snåla bjudningar, slutkunden står för notan.

Användarvisningsbild

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#767051Vissa produkter kan man tyvärr enbart hitta på dessa typer av grossistbutiker, gäller att ha bra rabatter, t ex LRF...
Som någon skrev tidigare så är det så att bygg & vvs företagen kan ta mellanskillnaden mellan listpris och det som de faktiskt betalar för varan, samt att kunna erbjuda byggarbetarna & rörmokarna "gratis" frukost

Annons:
Stihl
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).