Skogsekonomi

skönstaxering av ny fastighet

4 inlägg 2583 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

skönstaxering av ny fastighet

Sommar  
#760005 Kanske är detta en konstig fråga, men ändå värt att ställa här där man kan få svar på både det ena och det andra. Har ny fastighet efter klyvning som jag fick förfrågan från Skatteverket om taxering. Eftersom jag inte har koll på det hela och mycket att göra föll det bort, nu vill Skatteverket skönstaxera skogsfastigheten. Vad kan nackdelen vara? Kan tänka mig att det finns nackdel om jag säljer, men det tänker jag inte göra.



   TS
Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: skönstaxering av ny fastighet

Elis76  
#760008 Eftersom Du inte har lämnat in en fastighetsdeklaration har Skatteverket åsatt fastigheten ett taxeringsvärde baserat på fastighetens tidigare taxering i den fastighet i vilken den ingick.

Enklast är att Du begär omprövning av Skatteverkets beslut genom att skicka in en egen deklaration.

Avatar Fallback

Re: skönstaxering av ny fastighet

Sommar  
#760017 Fastigheten fick ju ny värdering av Lantmäteriet i och med klyvningen, trodde att det var detta som Skatteverket utgick från. Vad baserar man en fastighetsdeklaration på? (jag känner mig väldigt dum som frågar detta, men brukar ändå övertala mig själv att ställa lite dumma frågor för att lära mig mer)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).