Skogsekonomi

Ränta avdragsgillt vid försäljning?

6 inlägg 3533 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ränta avdragsgillt vid försäljning?

Skogz  
#733954 Hej!

Säg att jag under ex antal år haft räntekostnader på en skogsfastighet som jag ej mött med intäkter. Kan jag dra av dessa kostnader sedan om jag säljer?



   TS
Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: Ränta avdragsgillt vid försäljning?

jannee  
#733955 Har du inte redan gjort ränteavdrag i din deklaration?
M.a.o. svårt att göra samma avdrag två gånger, kostar multum om de kommer på dig.

Användarvisningsbild

Re: Ränta avdragsgillt vid försäljning?

Skogz  
#733956
jannee skrev:Har du inte redan gjort ränteavdrag i din deklaration?
M.a.o. svårt att göra samma avdrag två gånger, kostar multum om de kommer på dig.

Tänker om jag skippar att göra avdrag i privata deklarationen utan kör räntekostnaderna i rörelsen istället? Har ej räknat på vad som är mest lönsamt

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ränta avdragsgillt vid försäljning?

Camaro1969  
#734008 ja du får ett underskott i näringen, som den dan du säljer kvittas mot vinsten på fastigheten (om det nu blir vinst)

Användarvisningsbild

Re: Ränta avdragsgillt vid försäljning?

Camaro1969  
#734009 men det är ofta bättre att ta räntor privat, (30% avdrag på dem)
och sedan handla annat i näringen som ger underskott =)

Användarvisningsbild

Re: Ränta avdragsgillt vid försäljning?

Jan-Erik Nyberg  
#734347
Camaro1969 skrev:men det är ofta bättre att ta räntor privat, (30% avdrag på dem)
och sedan handla annat i näringen som ger underskott =)

Jag håller med dig. Ett utmärkt och ganska lukrativt erbjudande som hjälper dig att öppna ditt företag ganska lönsamt och utan att betala för stora summor. Jag försöker vara väldigt noggrann i min shoppingupplevelse. Till exempel på sajten https://promo-codes.se/ hittar jag information om rabatter, kampanjkoder och kampanjer i många butiker i Sverige.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).