Skogsekonomi

Försvarstråd tillägnad Ulf1?????

10 inlägg 2854 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Försvarstråd tillägnad Ulf1?????

Robur Clivus  
#724713 Hej, nu kommer jag svära i kyrkan, jag gillar Ulfs entusiasm, han kör sitt race och backar upp det med videor på youtube hur hans vidareförädling fungerar. Jag håller inte med hur Ulf jobbar med sina förklaringsmodeller för skogsskötsel. Dock gillar jag frifräsare som går sina egna vägar, så länge de tror på det! Min egen erfarenhet de senaste åren är att bulken av svenska skogsägare har väldigt begränsad förståelse för värdeskapande? Noll entreprenörsanda utan det viktigaste är att producera bulk lika som storskogsbolagen. Ursäkta att det låter hårt men om vi ska få upp lönsamheten i det privata skogsbruket tror jag vi behöver vara kreativa. Min spontana approach är hur kan jag skapa värde utan storskogsbruket .


Senast redigerad av Robur Clivus ons 25 aug 2021, 08:42, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Försvarstråd tillägnad Ulf1?????

Ove Lindberg  
#724719 VD betyder approach

Användarvisningsbild

Re: Försvarstråd tillägnad Ulf1?????

Vardon  
#724721 Jag förstår fortfarande inte varför man måste bete sig så nervärderande om andra. Det riktigt tråkiga med det är att det smittar till andra trådar tycker jag.

Framförallt är jag rädd att andra skribenter skrämms bort.

Det borde vara möjligt att ha en annan åsikt, ogilla något men ändå bete sig som folk, andra klarar ju det.

Jag brukar tänka om det står en typ och skriker på stan och ropar ut sin egen förträfflighet och förolämpar alla som säger emot kommer jag
A) ja sååå måste jag med göra. En som skriker på stan måste ju ha rätt
B) bara skynda vidare

Avatar Fallback

Re: Försvarstråd tillägnad Ulf1?????

tallen100  
#724728 Uffe är väl försvarad så det räcker?
Tvivlar på att nån annan skulle kunna bete sej ens hälften utan att bli bannlyst 😉

Användarvisningsbild

Re: Försvarstråd tillägnad Ulf1?????

Sjögården  
#724733 Inte behöver Ulf försvaras av någon, det gör han så bra själv.
Bra att vi har någon som är arrogant,irriterande,självständig och värre än Motvalls käring..
Men inte behöver det ta fram de sämsta hos oss andra för det.
Det är bara att avstå från att läsa och avstå från att svara.
Ulf får bara energi av motvind och det behöver vi inte ge honom.. 😉

Avatar Fallback

Re: Försvarstråd tillägnad Ulf1?????

r93  
#724735
Vardon skrev:Jag förstår fortfarande inte varför man måste bete sig så nervärderande om andra. Det riktigt tråkiga med det är att det smittar till andra trådar tycker jag.

Framförallt är jag rädd att andra skribenter skrämms bort.

Det borde vara möjligt att ha en annan åsikt, ogilla något men ändå bete sig som folk, andra klarar ju det.

Jag brukar tänka om det står en typ och skriker på stan och ropar ut sin egen förträfflighet och förolämpar alla som säger emot kommer jag
A) ja sååå måste jag med göra. En som skriker på stan måste ju ha rätt
B) bara skynda vidare



Bara att titta bakåt, många riktigt intressanta aktiva skogsbrukare som bjöd på allt är borta.

Avatar Fallback

Re: Försvarstråd tillägnad Ulf1?????

isteskog  
#724738 Pratade alldeles nyss med en tidigare flitig skribent här på forat som har börjat tröttna på Ulfs påhopp! Tror tyvärr att det är fler som tycker likadant ..... 🙃

Användarvisningsbild

Re: Försvarstråd tillägnad Ulf1?????

Josephine  
#724748 Instämmer med det mesta. Finns manga intressanta saker Ulf tar upp
Men! det tog bara ett par dagar Nov-Dec 2020 förrän jag blev mer eller mindre golvad
när du - Ulf - lyckades klämma in tre eller fyra "idioter" i ett och samma inlägg.
Det blir helt enkelt jobbigt att läsa.
I slutändan orkar jag helt enkelt inte läsa igenom allt utan det blir bara sällan jag tar en titt i de tradarna.

älgfoderodlare har ju presenterat sin alternativa skogsskötsel med den äran
utan att klaga av öronen pa en enda forums-medlem,
sa det gar ju... :-)

Avatar Fallback

Re: Försvarstråd tillägnad Ulf1?????

r93  
#724749
Sjögården skrev:Inte behöver Ulf försvaras av någon, det gör han så bra själv.
Bra att vi har någon som är arrogant,irriterande,självständig och värre än Motvalls käring..
Men inte behöver det ta fram de sämsta hos oss andra för det.
Det är bara att avstå från att läsa och avstå från att svara.
Ulf får bara energi av motvind och det behöver vi inte ge honom.. 😉


Nä, men som Vardon skrev, det smittar av sig på hela forumet, och det är inte speciellt många som svarar honom heller.

Dom har tyvärr slutat svara i alla trådar..........

Användarvisningsbild

Re: Försvarstråd tillägnad Ulf1?????

Grålle52  
#724753 tacka vet jag jd6630, han var iaf rolig

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).