Skogsekonomi

arrendera ut jaktrrätt

6 inlägg 2667 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

arrendera ut jaktrrätt

Lennart826  
#720002 Hej jag har jakträtt på 4000kvm i norra Sverige men ingen i min familj vill fortsätta jaga men det finns en befintlig lag där.Hur funkar det då?



   TS
Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: arrendera ut jaktrrätt

Ove Lindberg  
#720006 Det är en kolonilott, om arealen stämmer.

Avatar Fallback

Re: arrendera ut jaktrrätt

axwell  
#720015
Ove Lindberg skrev:Det är en kolonilott, om arealen stämmer.


Det behöver det inte vara, den där jaktmarken är nästan dubbelt så stor som min tomt.
Här jagar jag bla. maskrosor, och uppslag av asprotskott och även trastar om dom försöker knycka jordgubbar. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: arrendera ut jaktrrätt

toker72  
#720029 På en del av min mark behöver man som markägare väldigt lite mark tror det räcker med 2 ha men ska man arrendera så krävs det om jag inte minns helt fel 40 ha antar att det beror på stadgarna i jaktklubben.

Användarvisningsbild

Re: arrendera ut jaktrrätt

Skog10  
#720260
Lennart826 skrev:Hej jag har jakträtt på 4000kvm i norra Sverige men ingen i min familj vill fortsätta jaga men det finns en befintlig lag där.Hur funkar det då?

Begär ut stadgarna. Det finns oftast specificerat vad som gäller vid arrende.

Användarvisningsbild

Re: arrendera ut jaktrrätt

toker72  
#720261 Vilken ha som än krävs så är det säkert nån som vill arrendera för är det för litet så kan man arrendera från flera och på så sätt komma upp i rätt storlek.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).