Skogsekonomi

skogsbruksplan

4 inlägg 2497 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

skogsbruksplan

Sommar  
#705936 Ser att Stora Enso gör digitala skogsbruksplaner. Någon här som vet om fler gör detta?



   TS
Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: skogsbruksplan

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#705940 Alla gör väl så att du kan ha det i datorn genom PC-skog eller liknande. Några gör det så att du kan ha det i telefonen. Ihop med GPS funktionen så är det bättre än det låter.

Avatar Fallback

Re: skogsbruksplan

Sommar  
#705942 Det låter som en bra idé, tack! :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: skogsbruksplan

Contårta  
#705975
Skogsola skrev:Alla gör väl så att du kan ha det i datorn genom pcSkog eller liknande. Några gör det så att du kan ha det i telefonen. Ihop med GPS funktionen så är det bättre än det låter.


Jag vill minnas att det var något aktör som inte lämnar ut pcSKOG-filen utan endast pdf:en eller utskriften. Men de flesta kan nog tillhandahålla pcSKOG-filen. Kan man ha den in telefonen med GPS?

Stora Enso kan tillhandahålla årliga uppdateringar av planen och har en ganska smidig app, vilket exv. Mellanskog också har. Vad som passar bäst beror på hur mycket tid och pengar du vill lägga ned.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).