Skogsekonomi

Bokföringsprogram för dummies

37 inlägg 14012 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram för dummies

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#599293 Ja prylintresset tar olika uttryck. En del ska ha 4-hjulingar, en del ska ha bokföringsprogram. :d

Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram för dummies

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#599332 Jag vet ju vilket som är avdrasgillt i alla fall! 🙂

Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram för dummies

t4bb3  
#599372 Kikat något på bokio? Gratis med möjlighet att få bokslutshjälp samt faktureringsmöjligheter om det finns som behov.
Man kopierar in posterna från bankkontot och sedan får man förslag på hur varje post ska bokföras typ. Allt går att ändra såklart.

Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram för dummies

wizz  
#599374 Ja jag kör också Bokio, har en polare som är finanskontroller och jobbat ett tag som detta, När han startade eget så körde han Bokio och rekommenderade mig detsamma- gratis och fungerar för det mesta...
Vi har haft problem med min frus lön då den inte tog hänsyn till hennes ålder och att hon ska ha sänkt social avgift.
Milersättning för resor till o från jobbet, har varit struligt att få till..

/Uffe

Användarvisningsbild

Re: Bokföringsprogram för dummies

Olas  
#636420 Hur bokför ni Södras uppdragsredovisning?

Användarvisningsbild

Re: Bokföringsprogram för dummies

Stigberg  
#657523 Jag har faktiskt använt bokio som är helt gratis och gissar på att det täcker alla behov om du har så få verifikat. 😉 Har dock funderat på att byta nu när mitt bolag har växt lite och bland annat visma verkar ha ett bra erbjudande. Hittade https://xn--bstbokfringsprogram-gwb89a.se/ som jämför bokföringsprogram. Verkade ha lite vettig information. Lycka till!

Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram för dummies

Sörlänningen  
#657527
Dalskog skrev:OK, jag har trattat ner urvalet till antingen Speedledger eller Visma eEkonomi.
De kostar ca 170 kr/månad, och i princip flaggar de för samma funktioner.

Nån som testat båda två och har någon favorit?



Svarar på gammalt inlägg, men jag tyckte att det värt att notera att Visma och Speedledger bara är olika märken från samma företag. Visma köpte Speedledger för ett gäng år sedan. De verkar marknadsföras separat, dock.

Jag använder Speedledger. Har pratat med folk som använder eEkonomi. Jag uppfattar det som att de är likvärdiga. Prissättningen skiljer sig lite åt, men det är inga stora skillnader.

Det finns billigare alternativ (Fort Knox etc.) som nog hade räckt för mig, men nu är man liksom fast. Det som är bra med Speedledger är att de har en snabb och fungerande kundsupport. De vågar inte riktigt svara på skogsspecifika bokföringsfrågor, men annat klarar de av.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).