Marhug skrev:Har nu bestämt att starta enskild firma och ha den enbart på mig. Det är ändå jag som sköter all admin här hemma och vi är ju gifta då vi delar ju ändå på allt. Det kan väl inte vara någon nackdel då?
Sen har ju mannen gjort många inköp på sitt konto men jag behöver väl inte starta ett bankkonto bara för enskilda firman utan alla kostnader och intäkter bokförs väl som egen insättning/eget uttag?
Arvid0 skrev:ska du lägga över ab:t som enskild firma?Marhug skrev:Har nu bestämt att starta enskild firma och ha den enbart på mig. Det är ändå jag som sköter all admin här hemma och vi är ju gifta då vi delar ju ändå på allt. Det kan väl inte vara någon nackdel då?
Sen har ju mannen gjort många inköp på sitt konto men jag behöver väl inte starta ett bankkonto bara för enskilda firman utan alla kostnader och intäkter bokförs väl som egen insättning/eget uttag?
Camaro1969 skrev:driver du AB?
22000:- inkl moms? 17600:- är nog rätt normal peng för att upprätta bokslut/årsredovisning /inkomstdeklaration för ett enmansföretag.
jag hoppas skatterådgivningen var bra=) tyvärr är det ju så att sånt som inte är särskilt enkelt att göra själv får man så lov att betala för =(
Mangan skrev:Skaffa definitivt eget konto för firman! Så du kan köpa grejer och få betalt för virke utan att krångla till det.
svampbob skrev:Camaro1969 skrev:driver du AB?
22000:- inkl moms? 17600:- är nog rätt normal peng för att upprätta bokslut/årsredovisning /inkomstdeklaration för ett enmansföretag.
jag hoppas skatterådgivningen var bra=) tyvärr är det ju så att sånt som inte är särskilt enkelt att göra själv får man så lov att betala för =(
Ja bokslutet säger jag inget om utan det är den senare fakturan jag ifrågasätter då jag ser det som en kostnad som dom ska ta centralt då det är i deras intresse att driva frågan genom alla instanser.
Jag håller på att känna mig mätt på advokat kostnader. Visst var det roligt då jag senast vann i skiljenämnd men nu räcker det.