tor 04 okt 2018, 19:53#527226
Haha, ja smaken är som baken. Att lägga 1-5%av sitt investeringsbelopp på udda grejer kan väl inte vara galet, sedan kan man via Avanza och/eller Nordnet köpa "aktier" som följer kryptokursen på några få vanliga valutor.
Vi kan väl jämföra hypen med Tesla, som enligt ekonomerna är mer eller bankrutt, men har eller haft en kurs högre än Ford, som tillverkar betydligt många fler bilar. Eller Apple som har sin fan-skara som köper allt. Facebook har kanske gjort sin saga. En annan som gått rätt bra är väl Netflix?
Det jag menar är att marknaden är inte längre som förr. Förväntade kurser står högre i kurs, än tillverkningsvolymer. Finns det inget intresse i en bransch, spelar det mindre roll vad företagen presterar. De som tjänar bäst, är väl de med robothandeln på börsen, som jämför olika kurser av samma aktie på olika börser och sedan tjänar mellanskillnaden. Där finns det öht inget intresse för företagen. Allt är kortsiktigt.
Det jag har tagit upp är för att tänka lite utanför det traditionella tänket. Jag rekommenderar ingen att följa vad jag skrivit, det är upp till var och en att fatta sina egna beslut.
//Henke månskensskogsbonde