Skogsekonomi

Skogsfond

41 inlägg 22673 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsfond

dotcom  
#515051
Bax skrev:Synpunkter?
Min synpunkt är att du skrivit en säljesannons där du försöker marknadsföra fonden.
Sedan känns inte en fond som riktigt "real" för mig, då äger jag hellre skog direkt.
[emoji106]
Jag delar denna åsikt även efter att läst samtliga inlägg ända hit ner i tråden.

Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Skogsfond

Träkronor  
#515060 Säljannonser gillar vi inte men efter ett långt samtal med säljchefen på crowdproject så verkar iallafall fonden kunna leverera. Så det blir 5 👍 av 5 👍

Användarvisningsbild

Re: Skogsfond

Bax  
#515063 Ha ha, ännu en ny medlem [emoji2]

Användarvisningsbild

Re: Skogsfond

Jolly  
#515082
Camaro1969 skrev:solklart reklaminlägg, hoppas admin tar bort tråden så att inte någon stackare går på "bluffen"

vill man köpa reala skogstillgångar via värdepapper kan man istället köpa holmen, sca, storaenso, etc. som de flesta känner till.

"" Vill man få tillgång all information om fonden så måste man registrera sig på hemsidan. ""
=))


Jämfört med deras avkastning och värdeökning dom senaste tre åren så är denna fonden inget vidare alternativ. Hade det varit ett rent säljinlägg hade det nog varit tyst om dom där 12,1%

Avatar Fallback

Re: Skogsfond

Hema  
#515087 Låter det för bra...

Avatar Fallback

Re: Skogsfond

RONiL  
#515091 Sätt in ett valfritt belopp på mitt konto, så kan ni få del i skogsfonden RONiLs skog i bolaget RONiL AB[emoji56][emoji23]

Avatar Fallback

Re: Skogsfond

jannee  
#515092 Köpte via ISK lite nya Teknikaktier i Robur för 3 år sedan, dessa har hitintills gått upp över 100 %
Kanske något att jämföra med :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Skogsfond

Jolly  
#515095
Hema skrev:Låter det för bra...

Och i detta fallet låter det ju inte ens bra.

Avatar Fallback

Re: Skogsfond

Pessimisten  
#515097
jannee skrev:Köpte via ISK lite nya Teknikaktier i Robur för 3 år sedan, dessa har hitintills gått upp över 100 %
Kanske något att jämföra med :mrgreen:
Verkligen inget att jämföra med.
Skog och mark följer vanligtvis inte samma värdeutveckling som aktier.
Många som investerar vill diversifiera för att undvika att förlora allt när aktiemarknaden sjunker och då kan räntepapper, metaller, fastigheter mm. vara ett bra alternativ.

Till ämnet:
Jag är lite tveksam till detta sättet att investera i skog, men så är jag också lite osäker på crowdfunding över lag.


edit: såg inte smileyn innan jag svarade [emoji28]

Användarvisningsbild

Re: Skogsfond

Camaro1969  
#515130
Träkronor skrev:Säljannonser gillar vi inte men efter ett långt samtal med säljchefen på crowdproject så verkar iallafall fonden kunna leverera. Så det blir 5 👍 av 5 👍


tyckte det tog lite lång (30 min) tid mellan du skapade dina 2 olika trollkonton, men du kanske var tvungen att registrera en ny mailadress med?

kan admin se om det är samma ipadress på dessa konton ? (funderaren.90 och träkronor)

Användarvisningsbild

Re: Skogsfond

Jolly  
#515134
Träkronor skrev:Säljannonser gillar vi inte men efter ett långt samtal med säljchefen på crowdproject så verkar iallafall fonden kunna leverera. Så det blir 5 👍 av 5 👍

Och där gick det över gränsen för att vara trovärdigt.

Användarvisningsbild

Re: Skogsfond

Jolly  
#515135
Camaro1969 skrev:
Träkronor skrev:Säljannonser gillar vi inte men efter ett långt samtal med säljchefen på crowdproject så verkar iallafall fonden kunna leverera. Så det blir 5 👍 av 5 👍


tyckte det tog lite lång (30 min) tid mellan du skapade dina 2 olika trollkonton, men du kanske var tvungen att registrera en ny mailadress med?

kan admin se om det är samma ipadress på dessa konton ? (funderaren.90 och träkronor)

Kolla adressen också. Skulle inte förvåna mig om man hamnar på samma adress som det där företaget.

Användarvisningsbild

Re: Skogsfond

Camaro1969  
#515138 jag tycker det vore intressant vad finansinspektionen har att säga, de dömde ju crowhater till böter för kurspåverkan i FING.

jag har dokumenterat detta, så jag kollar med FI, de verkar på hugget gällande sånt här tycker jag det verkar som

Användarvisningsbild

Re: Skogsfond

Funderaren.90  
#520440 Hej alla,
Jag vill tacka för alla inlägg. Jag tycker de har varit givande på olika sätt.
Jag har haft lite semester och funderat över hur jag skall göra.
Såg för övrigt i dagarna på deras hemsida att de kommer att hålla ett seminarium
på Ideon i Lund i september där man kommer att få möjlighet att träffa grundarna
till fonden.
Tänker nog ta mig en tripp dit och höra vad de har att säga och därefter kommer jag
att ta ett beslut huruvida jag kommer att investera eller inte.
Jag tackar än en gång alla för era synpunkter och önskar er en god fortsättning på året.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsfond

Carl Olén  
#541727 Hej!

Hittade just ett intressant uttalande om J&O "skogsfond" på Euroforests hemsida!

http://www.euroforest.se/p/varning-for- ... tering.pdf

Någon som vet vad J&O har skickat ut för erbjudande till andelsägarna i Euroforest?

/Carl

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).