ons 06 sep 2017, 23:04#471322De kommer kanske att lägga ned fiber där jag håller till och det innebär ju en kostnad. Funderar på om det är möjligt att dra av del av kostnaden. Jag resonerar som så att fastigheten är ju klassad som jordbruksfastighet och mycket av alla ärenden och informationssökning sker ju med hjälp av webben, samt att det troligtvis kommer att öka i framtiden. Är det då orimligt/fel att dra av en större del av kostnaden vid deklaration. Det är ju även ett fast året runt boende. Vad tror ni. Vad anses som normalt. Tror ni att det krävs en viss storlek på skogsmarken innan det kan bli aktuellt?
Mvh
Kungsis
Skogsekonomi
Avdragbar kostnad bredband till skogsfastighet?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in
tor 07 sep 2017, 04:09#471325Säkert möjligt men tror att du får redovisa privat uttag ur verksamheten i framtiden om du ska nyttja den. Mitt förslag är att glömma idén och betala med skattade pengar.
2x Jonsered 2152W, Stihl MS 200, MS 362 C-M VW, Jonsered CC2145, Stihl KM130R, Newholland TL90 med Patu 10t och 655 kran, Ilsbo 3020 traktorprocessor
tor 07 sep 2017, 04:15#471326Rätt eller fel men vi har delat på avgiften, hälften privat och hälften gården, vet fler som gjort det samma
Valmet 465, Patu 203t 8,0 HD, Niab 5-15, NH TS 100, Mowi 300 med 8,5 tons Mowi vagn, 550 hva, 660 Stihl, Echo cs 510, 535 jonsered
tor 07 sep 2017, 12:25#471388Ej avdragsgill enligt min revisor
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
tor 07 sep 2017, 13:47#471401Ok, tack för svaren, även om de förvånade mig. Förväntade mig att ni skulle skriva att det skulle vara självklart, men var tveksam om man kunde dra av allt eller ej. Det är ju iaf ett företag man driver och då förväntas man ju ha bra uppkoppling.
Mvh
Kungsis
Mvh
Kungsis
TS
tor 07 sep 2017, 14:32#471413
Nja, korttidsuthyrning är väl ändå momsbelagd?
Tosca skrev:Ingen moms på hyresintäkt, och således inget momsavdrag på kostnader för hyreshuset.
Nja, korttidsuthyrning är väl ändå momsbelagd?
2x Jonsered 2152W, Stihl MS 200, MS 362 C-M VW, Jonsered CC2145, Stihl KM130R, Newholland TL90 med Patu 10t och 655 kran, Ilsbo 3020 traktorprocessor
tor 07 sep 2017, 18:40#471447
Hitta detta:
http://www.magazin24.se/vastmanland/for ... ls!115447/
Du får la dra in fibern i verkstan och sedan kör Wifi då borde det kanske gå igenom.
kungsis skrev:Ok, tack för svaren, även om de förvånade mig. Förväntade mig att ni skulle skriva att det skulle vara självklart, men var tveksam om man kunde dra av allt eller ej. Det är ju iaf ett företag man driver och då förväntas man ju ha bra uppkoppling.
Mvh
Kungsis
Hitta detta:
Du får la dra in fibern i verkstan och sedan kör Wifi då borde det kanske gå igenom.
tor 07 sep 2017, 22:04#471505
Äh, då får det väl bli till traktorgaraget
. Tack för länken. Det var intressant. Samtidigt drar jag mig till minnes att min syster gjorde lite avdrag, när hon bedrev företag från hemadressen. Men det krävdes lite arrangemang och om jag minns rätt så var hon bl.a tvungen och ha ett särskilt kontor som hade separat ingång.
Mvh
Kungsis
ocke skrev:kungsis skrev:Ok, tack för svaren, även om de förvånade mig. Förväntade mig att ni skulle skriva att det skulle vara självklart, men var tveksam om man kunde dra av allt eller ej. Det är ju iaf ett företag man driver och då förväntas man ju ha bra uppkoppling.
Mvh
Kungsis
Hitta detta:
Äh, då får det väl bli till traktorgaraget
. Tack för länken. Det var intressant. Samtidigt drar jag mig till minnes att min syster gjorde lite avdrag, när hon bedrev företag från hemadressen. Men det krävdes lite arrangemang och om jag minns rätt så var hon bl.a tvungen och ha ett särskilt kontor som hade separat ingång.Mvh
Kungsis
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).