Skogsekonomi

Skadegörelse

7 inlägg 7162 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skadegörelse

mickej  
#468927 Tog en promenad i skogen idag. Den blev ju förstörd när jag såg att någon huggt i en ung ek.

Vet ju mycket väl att det är grannarna, de högg i 20-25 granar för något år sedan. Men det gick ju naturligtvis inte att bevisa. Men sen dess får dom inte köra motordrivna fordon på vår väg. Relationen har ju varit sådär sen dess, men de är ju bara här några gånger om året. Nu ska dom sälja så då passar dom väl på att hugga i en ek med.

Man blir ju så jävla förbannad. Någon annan som varit med om detta och på något sätt lyckats få ersättning? Nu är det ju ett ädellöv med som på sikt hade kunnat vara oerhört viktigt i flera aspekter.

1503224481_dsc_1201.jpg




   TS
Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Skadegörelse

halvproffs  
#468936 Hade Stockholmare här som högg så där och tog även midsommarbjörkar. Vid konfrontation skyllde dom på att dom trodde det var kommunens mark!

Men det var småsaker mot resten av historien.
Är nu sålt sen ett år sedan och jag saknar dom ej.

Användarvisningsbild

Re: Skadegörelse

Grålle52  
#468947 Vad är meningen med sånt???

Avatar Fallback

Re: Skadegörelse

tallen100  
#468948 Elakhet eller dumt i skallen.

Avatar Fallback

Re: Skadegörelse

Flax12  
#468949 Kunskapsförbistring!

Avatar Fallback

Re: Skadegörelse

Värmlänning  
#469724 Vilka j-a nötter

Användarvisningsbild

Re: Skadegörelse

Zlatan  
#469805 Har själv blivit utsatt, där uteslutande danskar har tyckt att våra träd skymmer kvällssolen eller att de inte kan se fågellivet? Vid ett fall visste jag vilka det var, då konfronterade jag dem och förklarade att det blir polissak om de provar fler gånger, det hjälpte men de har fortfarande synpunkter på att deras kvällssol inte faller dem i smaken. Vi får ofta frågor om vi kan eller att de själva kan ta ner träd? Jag ger samma svar till alla att träden stod där när de köpte, och att de skulle frågat oss innan skrev på köpekontraktet.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).