Skogsekonomi

Är verkstad avdragsgill?

18 inlägg 11161 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Är verkstad avdragsgill?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#412412
Elias Granqvist skrev:Det är fullt möjligt att göra avdrag för en verkstad eller ett förråd av det här slaget, om det är väl avskilt från bostaden. Dessutom kan det ju, till skillnad från t.ex. ett kontorsrum, inte av Skatteverket lika lätt hävdas kunna användas som del av bostaden.


Så om jag rustar en separat byggnad, ned egen fastighetsbeteckning, som verkstad och kontorslokaler för egna firman, då kan jag dra av åde kostnader och moms för renovering och drift? Verkstaden kopplad till skogen förstås och kommer hyras ut till den.

Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: Är verkstad avdragsgill?

jannee  
#412441 Yrka avdrag kan du alltid göra, hur sedan skattemyndigheten ser på det hela är nog upp till handläggaren, i mitt tycke borde det gå igenom :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Är verkstad avdragsgill?

Elias Granqvist  
#412504
Uvskogen skrev:
Elias Granqvist skrev:Det är fullt möjligt att göra avdrag för en verkstad eller ett förråd av det här slaget, om det är väl avskilt från bostaden. Dessutom kan det ju, till skillnad från t.ex. ett kontorsrum, inte av Skatteverket lika lätt hävdas kunna användas som del av bostaden.


Så om jag rustar en separat byggnad, ned egen fastighetsbeteckning, som verkstad och kontorslokaler för egna firman, då kan jag dra av åde kostnader och moms för renovering och drift? Verkstaden kopplad till skogen förstås och kommer hyras ut till den.


Ja. Det behöver inte heller vara en egen fastighetsbeteckning.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).